اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی خوزستان:

مشکل حمل و نقل روستایی برطرف شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان حل مشکل حمل و نقل روستاهای استان را خواستار شد.

مشکل حمل و نقل روستایی برطرف شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جاسم مجیدی‌پور شامگاه سه شنبه در نشست شهرداران و دهیاران استان با حضور معاون وزیر کشور، حل مشکل حمل و نقل روستاهای استان را خواستار شد و گفت: روستائیان و دانش آموزان روستایی به ویژه از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با مشکلاتی در حمل و نقل بسیاری رو به رو هستند.
وی همچنین با بیان اینکه ۴۰ تعاونی دهیاری در استان فعال هستند، افزود: این تعاونی‌ها انجام کارهای عمرانی را در روستا‌ها به عهده دارند اما با توجه به ناچیز بودن اعتبارات نیاز به تقویت و حمایت دارند.
مجیدی‌پور با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۴۲۲ روستا در خوزستان وجود دارد، اظهار داشت: مشکل اصلی این است که فقط یک هزار و ۲۰۰ روستای استان دارای دهیاری هستند و ۳ هزار روستا متولی ندارند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته طرح خوبی مبنی بر طرح تجمیع روستاهای کم جمعیت به منظور تاسیس دهیاری پیشنهاد شده بود اما این طرح تا کنون به مرحله اجرا نرسیده است.
این مقام مسئول مزایای تاسیس دهیاری‌ها را یادآور شد و گفت: با گذشت ۱۰ سال از عمر دهیاری‌ها خدمات بسیاری توسط این نهاد‌ها ارائه شده به طور مثال در این مدت ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار و ۹۰۰ دستگاه ماشین آلات به دهیاری‌ها اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: ۶۰ دستگاه خودروی حمل زباله برای دهیاری‌ها خریداری شده که به زودی بین روستا‌ها توزیع می‌شود.
مجیدی‌پور همچنین با انتقاد از شهردار آبادان که گفته بود روستا‌ها امکان استفاده درست از مالیات بر ارزش افزوده را ندارند، بخشی از مالیات بر ارزش افزوده را بر اساس قانون حق روستا‌ها عنوان و تاکید کرد: این اعتبار باید به صورت مساوی بین شهر‌ها و روستا‌ها تقسیم شود.
حل مشکل حمل و نقل روستایی، افزایش بودجه دهیاری‌ها، حمایت از تعاونی‌های دهیاری‌ها، اختصاص نیم درصد عوارض به دهیاری‌ها، حل مشکل پسماند روستایی و خودروهای حمل زباله، حمایت از دهیاری‌های دارای کد اجرایی، توسعه راه روستایی و کمک به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی با دهیاری‌ها عمده خواسته دهیاران حاضر در جلسه از وزیر کشور عنوان شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول