اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

فرسودگی 95 درصدی ناوگان حمل و نقل روستایی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از فرسودگی 95 درصدی ناوگان حمل و نقل روستایی این استان خبر داد.

فرسودگی 95 درصدی ناوگان حمل و نقل روستایی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سید عزیز جیفرودی بعد از ظهر امروز در جریان افتتاح از نخستین اداره حمل و نقل و پایانه غرب گیلان در این شهرستان اظهار داشت: غرب گیلان پیش از این تنها دارای نمایندگی حمل و نقل و پایانه برای کنترل و ارزیابی جابه‌جایی مسافر و کالا بود.

وی احداث این واحد اداری را از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به گیلان عنوان کرد و افزود: اداره کل حمل و نقل استان با هدف رسمی‌تر شدن امور مربوط به حمل و نقل فعالیت می‌کند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به وضعیت حمل و نقل در منطقه غرب این استان اذعان کرد: در غرب گیلان بالغ بر پنج شرکت حمل و نقل کالا و 16 شرکت حمل و نقلی مسافر وجود دارد.

وی با اشاره به تعداد وسایل نقلیه پلاک عمومی، تصریح کرد: در چهار شهرستان غرب گیلان بالغ بر 700 دستگاه وسیله نقلیه پلاک عمومی و 150 دستگاه وسیله حمل و نقل کالا مشغول فعالیت هستند.

جیفرودی به میزان کالای جابه‌جا شده در طول سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته حدود 208 هزار تن کالا از غرب گیلان جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 10 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در بخش جابه‌جایی مسافر در سال گذشته 112 هزار نفر با وسایل حمل و نقل عمومی جابه‌جا شده‌اند که در این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خاطرنشان کرد : بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار نفر به صورت غیر وضعیتی در سال گذشته جابه‌جا شده‌اند که آنها نیز به دلیل پوشش بیمه‌ای مورد ساماندهی قرار می‌گیرند.

وی مهم‌ترین دغدغه بخش حمل و نقل را وقوع تصادفات و تلفات جاده‌ای دانست و اذعان کرد: این وقایع در سال‌های اخیر کاهش داشته است.

جیفرودی دلیل اصلی کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را افزایش سطح آگاهی و رعایت مردم از قوانین راهنمایی و رانندگی ذکر کرد.

وی میزان مرگ و میر جاده‌ای در منطقه غرب گیلان در سال گذشته را بالغ بر 112 نفر اعلام کرد و گفت: در منطقه غرب گیلان نیز شاهد کاهش 16 درصدی تلفات جاده‌ای بوده‌ایم.

این مسئول سهم تلفات جاده‌ای در بخش تصادفات خودروهای سواری را 64 درصد و 42 درصد را سهم تصادفات وسایل نقلیه موتوری دانست.

وی با بیان اینکه در غرب گیلان بیشتر از وسیله نقلیه موتوری برای جابه‌جایی مسافر و حتی کالا استفاده می‌شود، تصریح کرد: حفظ موازین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان موتورسیکلت‌ها بسیار حیاتی و مهم است.

جیفرودی از تردد 18 میلیون وسیله نقلیه از مسیر ترانزیتی سنگر-شفت- فومن-صومعه‌سرا به طرف پونل‌-‌آستارا خبر داد و اظهار داشت: این مسیر یکی از مهم‌ترین مسیرهای ترانزیتی در استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به حق بیمه رانندگان بخش حمل و نقل مسافر و کالا در استان بیان کرد: در زمینه حق بیمه رانندگان تلاش‌های بسیاری در حال انجام است که تاکنون 50 درصد از حق بیمه کل بخش‌های حمل و نقلی اجرا شده است.

این مسئول با توجه به صدور و اهدای کارت هوشمند رانندگان، تصریح کرد: این کارت بسیار کارآمد در بخش حمل و نقل و خود رانندگان است که از سوء‌استفاده برخی افراد جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نوسازی وسایل نقلیه یکی از اهداف در دست اجرای سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان است، گفت: در چهار سال اخیر بالغ بر 272 وسیله نقلیه در گیلان مورد عملیات نوسازی قرار گرفته‌اند.

جیفرودی اعتبار صرف شده برای نوسازی این تعداد وسایل نقلیه را در مجموع بالغ بر 2.4 میلیارد تومان خواند و افزود: 3 میلیارد تومان از این مبلغ جزو تسهیلات دولتی است.

وی با اشاره به وضعیت حمل و نقل روستایی خاطرنشان کرد: ساماندهی بخش حمل و نقل روستایی گیلان یکی از بزرگ‌ترین اهداف و دغدغه‌هاست.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌‌های گیلان بیان کرد: تاکنون بالغ بر 12 هزار وسیله نقلیه روستایی در گیلان شناسایی شده‌اند که باید به مرور زمان مورد نوسازی قرار گیرند.

وی از فرسودگی 95 درصدی وسایل حمل و نقل روستایی این استان در چند سال اخیر خبر داد و افزود: نخستین مرحله آموزش نوسازی خودروهای فرسوده روستایی در هفته آینده با حضور بانک ملی در گیلان انجام می‌شود.

جیفرودی با اشاره به آموزش حرفه‌ای رانندگان در گیلان اذعان کرد: 70 درصد از رانندگان بخش مسافری گیلان آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول