اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان زنجان خبر داد

کاهش 40 درصدی فوتی‌ها با استفاده از کمربند ایمنی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: استفاده از کمربند ایمنی بیش از 40 درصد در کاهش کشته‌های تصادفات موثر است.

کاهش 40 درصدی فوتی‌ها با استفاده از کمربند ایمنی

عبدالعلی رشتیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: پس از آغاز اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی از دی ماه امسال، توجه مردم به رعایت قوانین بیشتر از پیش شده است.

وی با بیان اینکه توجه مردم به قوانین به دلیل افزایش نرخ تخلفات جدی‌تر شده‌ است، افزود: قوانین جدید راهنمایی و رانندگی در راستای کاهش تلفات و تصادفات است.

رئیس پلیس راه استان زنجان بر ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود: رعایت قوانین همواره به نفع مردم است.

وی با اشاره به اینکه اعمال قانون از برنامه‌های پلیس است، افزود: در حال حاضر ضمن اعمال قانون از سوی پلیس تذکرات لازم به رانندگان ارائه می‌شود.

رشتیانی با اشاره به کاهش آمار تخلفات با اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی این قانون را عامل بازدارنده تخلفات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مردم استقبال مطلوبی از اجرای قوانین دارند، خاطرنشان کرد: همکاری مردم با پلیس نسبت به گذشته افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه استان زنجان از حضور 50 تیم در طرح زمستانی در جاده‌های استان زنجان خبر داد و افزود: در هر تیم چند نفر حضور دارند.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح زمستانی از 15 آذر ماه سال جاری، افزود: این طرح تا 25 اسفندماه سال جاری اجرا می‌شود.

رشتیانی با بیان اینکه نیروهای پلیس راه به صورت شبانه‌روزی در طرح زمستانی در گردنه‌ها حضور دارند، یادآور شد: به دلیل بروز حوادث در گردنه‌ها و احتمال در راه ماندن مسافران، نیروها به صورت شبانه‌روزی در گردنه‌ها حضور دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت استفاده از کمربند ایمنی از سوی رانندگان و سرنشینان خودرو تاکید کرد و افزود: استفاده از کمربند ایمنی بیش از 40 درصد در کاهش کشته‌های تصادفات موثر است.

رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه استفاده از کمربند ایمنی موجب کاهش تلفات تصادفات می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم باید در این زمینه دقت لازم را داشته و حتما از کمربند ایمنی استفاده کنند.

وی با ابراز نارضایتی از کم‌توجهی مردم در استفاده از کمربند ایمنی خاطرنشان کرد: باید استفاده از این کمربند به صورت فرهنگ جامعه به مردم تبیین شود.

رشتیانی با اشاره به نقش رسانه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی مطلوب به مردم اذعان داشت: مردم باید بستن کمربند ایمنی را به عنوان فرهنگ جامعه خود تلقی کنند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول