اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان حمل و نقل:

کاهش 15 درصدی تصادفات فوتی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون سازمان حمل و نقل گفت: شاهد کاهش 15 درصدی تصادفات فوتی در 10 ماه اول امسال در کشور هستیم.

کاهش 15 درصدی تصادفات فوتی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام آدم‌نژاد عصر امروز در نشست با استاندار اردبیل یکی از مباحث اصلی و مورد هدف سازمان حمل و نقل را کاهش تصادفات به ویژه تصادفات منجر به فوت و جرحی در کشور اعلام کرد و اظهار داشت‌: ما با یک کاهش 15 درصدی در 10 ماه اول امسال در حوزه تصادفات فوتی در کشور مواجه بودیم که سعی داریم با راه‌اندازی و تجهیز زیرساخت‌های لازم در محورها و جاده‌های اصلی تلفات و تصادفات را که به سرمایه ملی و بیت‌المال ضربه بزرگی وارد می‌کند، کاهش دهیم.

وی از ساماندهی حمل و نقل باری و ناوگان مسافربری و همچنین نوسازی این ناوگان خبر داد و خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در سال‌های اخیر در کشور شروع شده است میانگین عمر اتوبوس‌های فعال در حمل و نقل جاده‌ای ما به 12.5 سال رسیده است که نشان از رشد و توسعه خوب در این زمینه است.

آدم‌نژاد ضرورت آموزش رانندگان به صورت فنی و پوشش بیمه‌ای آنها را خاطر نشان کرد و ادامه داد: رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری در دستور کار ما قرار گرفته است که انتظار می‌رود شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان اردبیل در این رتبه‌بندی جایگاه مناسبی را به دست آورند.

وی تصریح کرد: آیین‌نامه امداد خودرو نیز که کار ساماندهی آن انجام شده به زودی به مراکز استان‌ها ابلاغ می‌شود تا بخش مهمی از فعالیت‌ها به معنای حقیقی در ریل مناسب و واقعی به سرانجام برسد.

این مسئول در ادامه سخنان خود به بحث ترمینال و برخی از شرایط نامناسب به وجود آمده در سرویس‌دهی حمل و نقل مسافری را یادآور شد و اضافه کرد: ما نباید با برقراری سیستم نوبت‌دهی تجربه 50 سال گذشته را دوباره احیا کنیم بلکه ضرورت دارد با هدف ممانعت از سوار و پیاده کردن اتوبوس‌ها خارج از ترمینال که یک تخلف واقعی است بین شرکت‌ها و انجام خدمات آنها رقابت ایجاد کنیم.

آدم‌نژاد گفت: ما نباید اجازه دهیم برخی اقدامات و نوبت‌دهی‌ها اسباب نارضایتی مسافران را به وجود آورد چراکه مسافر ما امروز حوصله دو ساعت معطلی در ترمینال را ندارد بلکه ما با ایجاد رقابت بین شرکت‌ها می‌توانیم بهترین خدمات را به مردم ارایه داده و با کمترین تخلف و بی‌نظمی کار حمل و نقل مسافر را انجام دهیم.

به گزارش فارس، معاون سازمان حمل و نقل به مشکل به وجود آمده در این زمینه در شهر اردبیل اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود مدیرکل جدید حمل و نقل و پایانه‌های استان با همراهی دستگاه‌های ذیربط تدبیر شایسته‌ای در این زمینه انجام دهند تا نه تنها مسافران بلکه خود شرکت‌ها و صاحبان خودرو نیز با کمترین دغدغه این کار را انجام دهند.

* تعرفه ناوگان باری واقعی نرخ‌گذاری شود

این مسئول در ادامه سخنان خود با قدردانی از فعالیت سخت‌کوشانه و پیگیرانه علی رحمتی مدیرکل سابق حمل و نقل استان در ایجاد بسیاری از زیرساخت‌ها در حوزه حمل و نقل بار و مسافر و همچنین فعالیت‌های ثمربخش در پایانه‌های مرزی تصریح کرد: ما بر اساس مصلحت‌اندیشی مدیران کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل و زنجان را جابه‌جا کردیم تا از توانمندی این مدیران بهتر و شایسته‌تر در محل مأموریت جدید استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: عبدالحسین علی‌اکبری در مدت شش سال مسئولیت خود در زنجان خوش درخشیدند که با کسب تجارب موفق می‌توانند در این استان منشأ خیر باشند.

آدم‌نژاد توسعه جهشی حوزه حمل و نقل استان اردبیل را رو به رشد و ایده‌آل توصیف کرد و اظهار داشت: ما انتظار داریم بحث ایمنی در راه‌ها و همچنین نوسازی ناوگان و نرخ‌گذاری حمل و نقل بار به ویژه در حوزه سیمان را با نگاه ویژه مورد دقت و توجه قرار دهیم که انتظار می‌رود مدیرکل جدید اصلاح برخی از فرآیندها را در این حوزه در دستور کار قرار دهند.

معاون سازمان حمل و نقل اضافه کرد: سازمان حمل و نقل جز معدود مجموعه‌های دولتی بوده که بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها موفقیت خوبی را در اجرای این طرح به دست آورده به طوریکه ما تنها متناسب با نرخ سوخت و مابه‌التفاوت آن افزایش مختصری را در کرایه‌ها شاهد بودیم.

آدم‌نژاد از اجرای این قانون به عنوان بزرگ‌ترین حرکت و تحول در نظام حمل و نقل و توسعه واقعی این بخش یاد کرد و ادامه داد: برای اجرای فاز دوم این قانون ما در آمادگی کامل به سر می‌بریم که انتظار می‌رود در این زمینه همراهی خوبی را نیز از مجموعه‌های همسو شاهد باشیم.

وی در ادامه ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه احداث و راه‌اندازی مجتمع‌های بین‌راهی با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، احداث استراحتگاه و جایگاه سوخت و توقفگاه مقطعی مسافران را ضروری اعلام کرد و گفت: ما وظیفه داریم ساختمان‌های پلیس راه را به شکل آبرومند مورد بهره‌برداری قرار داده و در این زمینه کمک‌کار پلیس توانمند باشیم.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول