وی تصریح کرد: استانهایی که در حال حاضر رتبههای اول تا سوم این جدول را به خود اختصاص دادهاند استانهایی هستند که در سالهای گذشته جزو استانهای آخر کشور بودهاند.
رئیس پلیس راه کردستان افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی استان برای کسب این رتبه تلاشها و کارهای بسیار خوبی در بحث ایمنسازی، بهسازی جادهها و فرهنگسازی در طرحهای زمستانی و تابستانی شده است.
به گفته نادری، با وجود اینکه جادههای کردستان از نظر ایمنی، صعبالعبور بودن، گردنهها و پیچهای خطرناک نسبت به سایر استانهای کشور از استاندارد کمتری برخوردار است، اما با افزایش فرهنگ رانندگی شاهد کاهش تصادفات جادهای برون شهری و درون شهری در این استان هستیم.
وی تصریح کرد: نتیجه همه تلاشها و کارهایی که از سوی ادارات و ارگانهای مختلف در سطح استان صورت گرفته، کاهش آمار تصادفات و سوانح رانندگی در سطح استان است.
رئیس پلیس راه کردستان، نقش پلیس در کاهش تصادفات در کردستان را موثر خواند و همکاری ادارات راه و ترابری، پایانههای حمل و نقل و نیز دستگاههای امدادرسان و رسانهها را نیز در این زمینه ستودنی دانست.
وی در ادامه به اعمال قانون جدید قوانین راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: جریمه کردن مردم هدف اصلی پلیس در اجرا و اعمال این قانون نیست و هدف اصلی ما ایجاد بازدارندگی به منظور کاهش جرائم و کاهش نرخ تصادفات و تلفات ناشی از این موضوع است.
نادری خاطر نشان کرد: با اجرای قوانین جدید راهنمایی رانندگی شاهد کاهش بیش از پیش میزان تصادفات و تلفات ناشی از تصادفات در سراسر کشور و استان خواهیم بود.
هر تصادفی نتیجه تخلف رانندگان از مقررات است
رئیس پلیس راه کردستان با بیان اینکه هر تصادفی نتیجه تخلف از مقررات است، ادامه داد: رعایت قوانین و مقررات رانندگی از سوی رانندگان موجب جلوگیری از بروز هرگونه سانحهای میشود.
وی در پایان تمامی جهتگیریها در اجرای قانون جدید را به سمت کاهش تصادفات، انضباط ترافیکی و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی خواند و گفت: افزایش جرایم تخلفات رانندگی نه تنها به خاطر درآمدزایی نیست بلکه پیشبینی این اعمال برای برآورده کردن مطالبات مردم و کاهش هزینههای انسانی است
انتهای پیام/ح20/د1000