اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه کردستان:

کردستان رتبه چهارم کشوری در کاهش تصادفات را کسب کرد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه کردستان از کسب رتبه چهارم استان در زمینه کاهش تصادفات و حوادث رانندگی خبر داد.

کردستان رتبه چهارم کشوری در کاهش تصادفات را کسب کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج رمضان نادری پیش از ظهر امروز در جشنواره تجلیل از راهداران موفق استان کردستان که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه کردستان در طول چند سال اخیر توانسته این رتبه را حفظ کند، اظهار داشت: این استان پیش از کسب این رتبه در زمینه کاهش تصادفات و حوادث رانندگی رتبه 26 کشوری را داشته است.

وی تصریح کرد: استان‌هایی که در حال حاضر رتبه‌های اول تا سوم این جدول را به خود اختصاص داده‌اند استان‌هایی هستند که در سال‌های گذشته جزو استان‌های آخر کشور بوده‌اند.

رئیس پلیس راه کردستان افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی استان برای کسب این رتبه تلاش‌ها و کارهای بسیار خوبی در بحث ایمن‌سازی، بهسازی جاده‌ها و فرهنگ‌سازی در طرح‌های زمستانی و تابستانی شده است.

به گفته نادری، با وجود اینکه جاده‌های کردستان از نظر ایمنی، صعب‌العبور بودن، گردنه‌ها و پیچ‌های خطرناک نسبت به سایر استان‌های کشور از استاندارد کمتری برخوردار است، اما با افزایش فرهنگ رانندگی شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای برون شهری و درون شهری در این استان هستیم.

وی تصریح کرد: نتیجه همه تلاش‌ها و کارهایی که از سوی ادارات و ارگان‌های مختلف در سطح استان صورت گرفته، کاهش آمار تصادفات و سوانح رانندگی در سطح استان است.

رئیس پلیس راه کردستان، نقش پلیس در کاهش تصادفات در کردستان را موثر خواند و همکاری ادارات راه و ترابری، پایانه‌های حمل و نقل و نیز دستگاه‌های امدادرسان و رسانه‌ها را نیز در این زمینه ستودنی دانست.

وی در ادامه به اعمال قانون جدید قوانین راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: جریمه کردن مردم هدف اصلی پلیس در اجرا و اعمال این قانون نیست و هدف اصلی ما ایجاد بازدارندگی به منظور کاهش جرائم و کاهش نرخ تصادفات و تلفات ناشی از این موضوع است.

نادری خاطر نشان کرد: با اجرای قوانین جدید راهنمایی رانندگی شاهد کاهش بیش از پیش میزان تصادفات و تلفات ناشی از تصادفات در سراسر کشور و استان خواهیم بود.

هر تصادفی نتیجه تخلف رانندگان از مقررات است

رئیس پلیس راه کردستان با بیان اینکه هر تصادفی نتیجه تخلف از مقررات است، ادامه داد: رعایت قوانین و مقررات رانندگی از سوی رانندگان موجب جلوگیری از بروز هرگونه سانحه‌ای می‌شود.

وی در پایان تمامی جهت‌گیری‌ها در اجرای قانون جدید را به سمت کاهش تصادفات، انضباط ترافیکی و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی خواند و گفت: افزایش جرایم تخلفات رانندگی نه تنها به خاطر درآمدزایی نیست بلکه پیش‌بینی این اعمال برای برآورده کردن مطالبات مردم و کاهش هزینه‌های انسانی است

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول