اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم:

درصد ابتلا به بیماری‌های واگیردار در جم به صفر درصد رسید

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: درصد ابتلا به بیماری‌های واگیردار در جم به صفر درصد رسید.

درصد ابتلا به بیماری‌های واگیردار در جم به صفر درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از جم احمد قاسمی در بررسی مشکلات و معضلات بهداشتی روستاهای جم اظهار داشت: توسعه و تجهیز خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشت روستایی از مهم‌ترین اولویت‌های شبکه بهداشت جم است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم، خانه بهداشت را نخستین حلقه تماس مردم با سیستم بهداشت و درمان خواند و افزود: انجام فعالیت‌های مطلوب در سیستم بهداشتی و درمانی شهرستان موجب شده تا شاخص‌های بهداشتی خوبی داشته باشیم، به گونه‌ای که پوشش زایمان ایمن، واکسیناسیون و مراقبت گروه‌های هدف برنامه‌های بهداشتی به 100 درصد رسیده است.

قاسمی تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده درصد ابتلا به بسیاری از بیماری‌های واگیر از جمله مالاریا به صفر درصد کاهش یافته است.

 وی اضافه کرد: رسیدن به بسیاری از اهداف مرتبط با ارتقاء سلامت مردم، به تنهایی میسر نخواهد بود و مشارکت و همکاری‌های بین‌ بخشی به‌ویژه تعامل خوب شوراها و دهیاران رمز موفقیت بیشتر برنامه‌های بهداشتی است.

 این مسئول با تأکید بر اینکه همیشه، اصل پیشگیری مقدم بر درمان است، افزود: امید می‌رود با مشارکت فعالانه شوراها و دهیاری‌ها در ارتقاء شاخص‌هایی که هنوز مطلوب نیستند، از جمله دفع بهداشتی زباله و فاضلاب، تشکیل جلسات شورای بهداشتی، ورود خیرین سلامت در سیستم بهداشت و ..  با ارائه پیشنهادات سازنده و همکاری مناسب شاهد پیشرفت آنها باشیم.

وی همچنین در ادامه به برخی از خدمات انجام شده در دو سال گذشته در حوزه تحت پوشش مرکز اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی اورژانس جاده‌ای گندمزار، احداث خانه بهداشت روستای شهر خاص، احداث سرایداری مرکز بهداشتی درمانی، کف‌سازی مرکز بهداشتی، ساخت مجدد خانه بهداشت آبگرمک، لوله‌کشی گاز مرکز و واحد های تابعه و خرید سیستم رایانه برای هر واحد، بخشی از فعالیت‌های انجام شده برای تامین سلامت مردم است.

در این جلسه در ارتباط با مشکلات عمده بهداشت محیط روستاهای شهرستان بحث شد و قرار شد تمام شوراها و دهیاری‌ها در زمینه رفع مشکلات محیطی روستا و دفع بهداشتی زباله و فاضلاب اقدامات مقتضی را انجام دهند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول