اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق نوسازی مدارس استان قم:

98 درصد مدارس قم به نمازخانه مجهز هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از تجهیز 98 درصد از مدارس قم به نمازخانه خبر داد.

98 درصد مدارس قم به نمازخانه مجهز هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نصرالله رئیسی در مراسم تودیع و معارفه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان که ظهر امروز در سالن همایش‌های کانون مریم برگزارشد، مدیریت در استان قم را توفیقی برای خدمت به زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت(س) دانست و به تبیین اقدامات انجام شده توسط این سازمان در طول سه سال گذشته پرداخت.
وی مدت زمان خدمتش در استان قم را هزار و 81 روز عنوان کرد و بیان داشت: در این مدت تعداد 8 هزار و 240 کلاس درس با زیر بنای 13 هزار ‌و 837 متر مربع احداث و به اداره‌کل آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم ادامه تصریح کرد: در طول سه سال گذشته به ازای هر31 ساعت یک کلاس به اداره‌کل آموزش و پرورش تحویل داده شده است.
وی افزود: سهم استان قم از تخریب و نوسازی مدارس تا سال گذشته 38 میلیارد تومان بود که از مجموع هزار و96 کلاس که باید مورد تخریب و بازسازی قرار می‌گرفت 600 کلاس تخریب و بازسازی شد.
رئیسی ادامه داد: تعداد 180 کلاس در استان قم بازسازی شده است و مطالعات مقاوم‌سازی 40 مدرسه به پایان رسیده است.
وی از دیگر اقدامات اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم را تجهیز 98 درصد از مدارس قم به نمازخانه عنوان کرد و گفت: تعداد مدارسی که نمازخانه ندارند به انگشتان دست هم نمی‌رسد.
مدیرکل اداره نوسازی‌، توسعه و تجهیز مدارس استان قم، تنها دلیل مجهز نبودن برخی مدارس به نمازخانه را نداشتن فضای کافی و با کم بودن تعداد دانش آموزان عنوان‌ و تصریح کرد: آن‌ دسته از مدارسی که کمبود دانش‌آموز داشتند یکی از کلاس‌های درس را برای نماز خواندن خالی کرده و از آن استفاده می‌کنند.
وی به پروژه‌های در دست اجرا اشاره کرد و بیان داشت: تعداد 37 پروژه از اعتبارات مختلف که مجموع 369 کلاس را تشکیل می‌دهند، در دست اجراست.
رئیسی پروژه‌هایی که توسط خیرین انجام شده را 13 پروژه با هزار و20 کلاس درس عنوان کرد وگفت: تعداد 8 قطعه زمین و منزل مسکونی به ارزش 10 میلیارد و 800 میلیون تومان توسط خیرین برای ساخت مدارس به آموزش و پرورش اهدا شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خیرین را هدیه خدا به آموزش و پرورش دانست و گفت:  در برخی از استان‌ها 30 درصد از پروژه‌ها توسط خیرین انجام می‌شود.
مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم ادامه داد: تمامی اقدامات عمرانی آموزش و پرورش در حالی صورت گرفته است که اعتبارات آن در سال 88 نسبت به سال 87 حدود 60 درصد کاهش داشته است.
وی اعتبارات سال 89  را نیز مشابه سال‌های 88 و87 عنوان کرد و گفت: با وجود کمبود بودجه پیمانکاران توانستند پروژه‌ها را به موقع به پایان برسانند.
رئیسی بیان داشت: از برکات سفر رهبری به قم 30 میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش تخصیص یافت تا اجرای 46 پروژه را در دست بگیرد.
وی افزود: از تعداد 46 پروژه، 6 پروژه به سال 89 مربوط می‌شدکه تامین اعتبار آن انجام شده و همچنین یکی از پروژه‌ها امسال تحویل داده ‌می‌شود.
مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان قم  اضافه کرد: طراحی 26 پروژه به پایان رسیده که‌ اکنون آماده اجرا است و همچنین پروژه‌هایی که شروع شده بین 15 تا 60 در صد پیشرفت داشته است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول