اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی:

مدارس آذربایجان‌شرقی مشکل کمبود نمازخانه دارند

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی گفت: مدارس استان با مشکل کمبود یا کوچک بودن نمازخانه‌ها روبه‌رو هستند.

مدارس آذربایجان‌شرقی مشکل کمبود نمازخانه دارند
 به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، اسدالله ضیایی عصر امروز در همایش نـماز دانشگاه پیام‌نور مرکز بناب اظهار کرد: با وجود اینکه استقبال دانش‌آموزان استان از برگزاری نماز جماعت در مدارس مطلوب است، اما متاسفانه مدارس شهری و روستایی استان با مشکل اساسی کمبود نمازخانه مواجه هستند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید به فکر نهضت نمازخانه‌سازی در مدارس استان باشد.
ضیایی همچنین از ارزشیابی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص اقامه نماز به عنوان اولویت برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان نام برد و گفت: در اجرای طرح نظارت و ارزشیابی سال گذشته، از بین63 دستگاه دولتی استان آذربایجان شرقی 18 دستگاه شایسته تقدیر شناخته شدند که از این تعداد نیز چهار دستگاه دولتی نمونه شایسته تقدیر ویژه هستند.
ضیایی گفت: فعلاً عملکرد 52 دستگاه اجرایی و دولتی استان در زمینه اقامه نماز در حد قابل قبول است.
  
کارمندان دولت آموزش نماز می‌بینند
مسئول ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از آموزش نماز برای تمام کارمندان دولت خبر داد و گفت: طبق این طرح همه کارمندان دولت در استان موظف هستند 28 ساعت کلاس آموزشی پیرامون موضوع نماز را بگذرانند که تا امروز اکثر دستگاه‌های اجرایی استان این طرح را اجرا کرده‌اند و ادامه آن نیز در حال اجراست.
وی افزود: برای شرکت کنندگان در این کلاس‌های آموزشی هم از طرف ستاد اقامه نماز استان و هم از طرف استانداری گواهینامه‌های جداگانه صادر می‌شود و کارمندان به عنوان دوره آموزش ضمن خدمت از مزایای قانونی و سازمانی آن بهره‌مند می‌شوند.
ضیایی همچنین از برگزاری مسابقات کتابخوانی نماز برای 21 نفر از هم‌استانی‌ها خبر داد و گفت: از این تعداد 7 هزار نفر به عنوان برنده شناخته شده و جوایز آنها هم اکنون در حال تحویل است.
وی همچنین افزود: امروز غربی‌ها از گرایش مسلمانان به معنویت راستین وحشت دارند و به همین دلیل اولین نقطه‌ای که به آن حمله می‌کنند، معنویات ما و در رأس آن نماز است.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر اصغری از اساتید برجسته حوزه علمیه نیز در این همایش گفت: علت تمام سهل انگاری‌ها از ترک کردن تا سبک شمردن نماز این است که هنوز نتوانسته‌ایم با حقیقت نماز آشنا بشویم و به همین علت، مقوله نماز گمنام و مظلوم مانده است.
ضیایی با بیان اینکه هدف از اقامه نماز، ارتباط و پیوند مستحکم و دایمی انسان با خداوند است؛ گفت: اگر نماز واقعی خوانده شود، آن وقت نماز به عنوان محور اصلی همه شئونات زندگی ما قرار گرفته و سایر کارها فرع خواهد شد.
این استاد حوزه علمیه در ادامه یکی از بهترین راه‌های ترویج و تبلیغ  نماز و جذب دیگران به آن را خوب خواندن نماز عنوان کرد.
 
اقامه نماز جماعت در 30 مسجد شهری و روستایی بناب
دبیر ستاد اقامه نماز بناب هم در این همایش یک روزه با اعلام اینکه هم اکنون در 30 مسجد شهری و روستایی بناب نمازهای جماعت اقامه می‌شود؛ گفت: در 15 مسجد هم نماز جماعت صبح اقامه می‌شود.
ناصر بزاز بنابی افزود: در نیمه نخست ماه محرم امسال در 110 مسجد شهری و روستایی بناب نماز جماعت اقامه شد که 30 نفر از ائمه جماعات این مساجد از قم اعزام شده بودند.
سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بناب همچنین اولویت برنامه‌های این مرکز دانشگاهی را گسترش برنامه‌های فرهنگی اعلام کرد و گفت: نماز در رأس همه امور فرهنگی این دانشگاه قرار دارد.
مجید واحدی افزود: با پیگیری‌های نماینده شهرستان در مجلس و موافقت مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، در آینده نزدیک عملیات احداث مجتمع فرهنگی و  مسجد  این مرکز دانشگاهی آغاز می‌شود.
همایش یک روزه  نماز با عنوان اشاعه  فرهنگ قرآنی، نیایش و نماز با حضور جمعی از دانشگاهیان در دانشگاه پیام نور بناب برگزار شد.
هم اکنون بیش از 4 هزار و 600 نفر دانشجو در 25 رشته تحصیلی در دانشگاه پیام نور بناب مشغول به تحصیل هستند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول