اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از فردا به مدت دو روز برگزار می‌شود

سومین کنفرانس اصلاح و بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی در اهواز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد: سومین کنفرانس سراسری اصلاح و بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی روزهای دوم و سوم اسفندماه در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) در شهرک نفت اهواز برگزار می‌شود.

سومین کنفرانس اصلاح و بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مسعود معین‌پور با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنفرانس یافتن روش‌های استفاده بهینه و منطقی از انرژی الکتریکی از مرحله تولید در نیروگاه‌ها تا انتقال و توزیع و در ‌‌نهایت مصرف است.

وی افزود: این کنفرانس با حضور بیش از ۷۰۰ نفر شرکت‌کننده از سراسر کشور و با هماهنگی و همکاری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، انجمن مهندسان برق و الکترونیک شاخه خوزستان، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دانشگاه شهید چمران و صنایع بزرگ استان به مدت دو روز در اهواز برگزار می‌شود.

معین‌پور با اشاره به تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه کنفرانس گفت: در مجموع ۲۵۴ مقاله از سراسر کشور به کنفرانس رسیده که ۱۰۳ مقاله آن توسط هیئت داوران تایید شده که از این تعداد ۶۳ مقاله در طی دو روز کنفرانس ارائه می‌شود و ۴۰ مقاله نیز به صورت پوستر منتشر می‌شود.

وی همچنین گفت: در طول برگزاری کنفرانس مقالات ارائه شده توسط روسای نشست‌های علمی ارزیابی و در مراسم اختتامیه از آن‌ها تجلیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین محورهای این کنفرانس، مدیریت مصرف و تولید انرژی الکتریکی، انرژی‌های نو، شبکه‌های هوشمند در بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی، تجدید ساختار و بازار برق تولیدات پراکنده، تکنولوژی صنعتی و بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی و نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی هستند.

وی اظهار داشت: انرژی الکتریکی به عنوان یک انرژی که از منابع مختلف به دست آمده و کمترین آلودگی محیطی را ایجاد می‌کند، نقش به‌سزایی در رشد اقتصادی و توسعه پایدار هر کشوری دارد.

معین پور تصریح کرد: همچنین سه کارگاه علمی آموزشی در روزهای برگزاری سومین کنفرانس اصلاح و بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی در اهواز توسط متخصصین و اساتید مربوطه برگزار می‌شود.

معین‌پور افزود: ارتقای سطح آگاهی و دانش مصرف‌کنندگان انرژی الکتریکی، در خصوص پیک‌سایی و کنترل بار شبکه، بهینه‌سازی و صرفه‌جویی مصرف انرژی، کاهش هزینه‌های تولید و مصرف انرژی، کنترل کیفیت برق، کاهش تلفات شبکه، ایجاد مولدهای مقیاس کوچک در مراکز بار از جمله اهداف برگزاری این کنفرانس هستند.

وی انجام فعالیت‌های ترویجی و بسترسازی به منظور نهادینه ساختن فرهنگ مصرف بهینه برق، بررسی و مطالعه وضعیت بار و شناخت الگوی مصرف در حوزه شرکت‌های برق منطقه‌ای، مطالعه و شناخت ظرفیت‌های صرفه‌جویی انرژی الکتریکی در بخش‌های مختلف، ارائه راهکارهای اجرایی برای مصرف بهینه انرژی و اولویت‌بندی آن‌ها و اجرا و بررسی نتایج برنامه‌های مدیریت بار و انرژی در صنایع و سایر مشترکان را جهت‌گیری اقدامات مدیریت مصرف ذکر کرد.

گفتنی است نخستین کنفرانس سراسری اصلاح الگوی مصرف انرژی الکتریکی در سال ۱۳۸۸ با هدف مطالعه در زمینه الگوی مصرف برق برگزار شد و پس از برگزاری موفق اولین کنفرانس، دومین کنفرانس در اسفند ماه ۱۳۸۹ با محور‌های تولید انتقال و توزیع، انرژی‌های نو، بهره وری انرژی، بازار برق، قیمت گذاری، بهبود و اصلاح پروسه‌های صنعتی، استاندارد‌ها، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تجربه سایر کشور‌ها، بررسی تطبیقی در کشورهای مختلف و سایر موارد مرتبط برگزار شد.

امسال نیز با توجه به استقبال فراوان شرکت کنندگان، انجمن مهندسین برق و الکترونیک شاخه خوزستان با همکاری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، دانشگاه شهیدچمران، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و صنایع بزرگ استان اقدام به برگزاری سومین کنفرانس سراسری اصلاح و بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی کرده است.

این همایش در محورهای، بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی در تولید و نیروگاه، سیستم‌های انتقال و توزیع و بهینه‌سازی انرژی الکتریکی، مدیریت مصرف و تولید انرژی الکتریکی، انرژی‌های نو، شبکه‌های هوشمند در بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی، درایو و ماشین‌های الکتریکی و مبدل‌های استاتیکی، تجدید ساختار و بازار برق تولیدات پراکنده، بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی و در تجهیزات صنعتی و خانگی، تکنولوژی صنعتی و بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی، تکنولوژی ساختمان و بهینه‌‌سازی مصرف انرژی الکتریکی، مطالعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی و نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول