اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی اعلام کرد

"سلامت خود را جدی بگیرید" شعار امسال هفته سلامت مردان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: "سلامت خود را جدی بگیرید" شعار امسال هفته سلامت مردان است که با توجه به این شعار مردان باید به سلامت خود توجه جدی داشته باشند.

"سلامت خود را جدی بگیرید" شعار امسال هفته سلامت مردان

بابک عشرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت مردان اظهار داشت: از دوم تا هشتم اسفند ماه به نام هفته سلامت مردان نام‌گذاری شده است که برنامه‌های متنوعی در این هفته توسط مرکز بهداشت به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: "سلامت خود را جدی بگیرید" شعار امسال هفته سلامت مردان است که با توجه به این شعار مردان باید به سلامت خود توجه جدی داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با بیان اینکه سلامت مردان به دلیل یک‌سری رفتار و عادت‌های غلط، استرس شغلی، استعمال دخانیات، استفاده از غذاهای پرچرب، پیش‌آمد حوادث از جمله تصادفات رانندگی بیش از زنان در معرض خطر قرار می‌گیرد گفت: همزمان با هفته سلامت مردان و با همکاری کارخانجات، دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان و کارمندان مرد در سطح استان برگزار خواهد شد.

عشرتی خاطر نشان کرد: در این دوره‌ها اطلاعات لازم در زمینه فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی، اضافه وزن، دیابت، سرطان‌های شایع در بین مردان از جمله پروستات، مثانه و ریه به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص زودرس بیماری‌ها گفت: تمام مردان بالای 40 سال باید برای تشخیص زودرس سرطان پروستات به پزشک متخصص مراجعه کنند تا با تشخیص به موقع از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی افزود: هر فرد بزرگسال باید سالی یکبار فشار خون خود را اندازه‌گیری و از کم‌تحرکی و مصرف غذاهای پرچرب خودداری کند.

عشرتی بیان کرد: بر خلاف تصور رایج که مصرف سیگار تنها موجب سرطان ریه می‌شود، مصرف دخانیات سرطان‌های مثانه و پروستات را نیز ممکن است در افراد مصرف‌کننده دخانیات به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول