اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه هفته سلامت مردان ایرانی

ایستگاه سلامت مردان در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‏شود

خبرگزاری فارس: معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از برپایی چادرهای تبلیغاتی با عنوان ایستگاه سلامت مردان از امروز به مدت یک هفته به‌مناسبت گرامیداشت هفته سلامت مردان ایرانی خبر داد.

ایستگاه سلامت مردان در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‎ضامن صالحی‎فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مردان در مقایسه با زنان در معرض فاکتورهای خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد و استرس شغلی در آنها بیشتر است.

وی با اشاره به نامگذاری هفته نخست اسفندماه به نام هفته سلامت مردان ایرانی، گفت: این هفته فرصت گرانبهایی برای تاکید بر نقش و جایگاه کلیدی مردان در حفظ و ارتقای سلامت خانواده و جامعه و پرداختن به اولویت‌های سلامت مردان است.

معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به عناوین روزهای هفته سلامت مردان، گفت: دوشنبه یکم اسفندماه روز تغذیه، سه‌شنبه دوم اسفندماه روز فعالیت جسمانی، چهارشنبه سوم اسفندماه جاری روز سلامت روانی و مهارت‌های زندگی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: روز پنج‌شنبه چهارم اسفندماه روز سلامت باروری، جمعه پنجم اسفندماه روز خود مراقبتی و سلامت مردان، شنبه ششم اسفندماه روز سلامت مردان جوان و یکشنبه هفتم اسفندماه روز خانواده و سلامت مردان نامیده شده است.

صالحی‎فرد شعار برگزیده ستاد ملی هفته سلامت مردان ایرانی در سال 1390 را سلامت خود را جدی بگیرید، عنوان کرد و گفت: به‌همین مناسبت برنامه‌های مختلفی با هدف ترغیب مردان به حفظ سلامت خود در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت مردان، گفت: توزیع بسته آموزشی متناسب با موضوعات محوری هفته سلامت مردان، ارائه خدمات رایگان مرتبط با سلامت باروری مردان در مراکز ارائه خدمات، مشاوره رایگان تغذیه، مشاوره رایگان روان، توزیع جزوات آموزشی ایمنی در کارخانجات و همچنین برگزاری جلسات آموزشی برای صنوف مختلف از جمله این برنامه‌ها به‎شمار می‎رود.

صالحی‌‌فرد اضافه کرد: برپایی چادرهای تبلیغاتی با عنوان ایستگاه سلامت مردان، چاپ مقاله در نشریات محلی، برگزاری مسابقات خانوادگی و پیک نیک‌های سلامتی، برگزاری مصاحبه با افراد مربوطه در صدا و سیما و برگزاری مسابقات ورزشی، نقاشی و مقاله‌نویسی مرتبط با مناسبت روزها در مدارس پسرانه از دیگر این برنامه‌ها محسوب می‎شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول