اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال آینده

دستگاه‌های استان مرکزی ملزم به مناسب‌سازی محیط می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از ملزم شدن سازمان‌ها و ادارات در رفع نواقص و اجرای طرح مناسب‌سازی محیط در سال آینده خبر داد.

دستگاه‌های استان مرکزی ملزم به مناسب‌سازی محیط می‌شوند

حامد افراسیابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بر اساس مصوبات کمیته مناسب‌سازی ویژه تردد معلولان و جانبازان استان دستگاه‌های استان باید در سال آینده نسبت به اجرای طرح مناسب سازی فضاهای فیزیکی ویژه معلولان و جانبازان اقدام کنند.

وی با اشاره به مصوبات پنج بندی این کمیته تصریح کرد: به منظور اجرایی شدن این مهم مقرر شد کمیته‌ای متشکل از دفتر امور اجتماعی استانداری، اداره کل بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری، سازمان مسکن و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و دفتر بودجه استانداری تشکیل و اعتبارات مورد نیاز را با توجه به اولویت‌ سازمان‌ها تقسیم‌بندی کند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: در یکی دیگر از مصوبات این کمیته مقرر شد شهرداری‌های سراسر استان از بودجه سال آینده خود اعتباراتی به مناسب‌سازی اختصاص دهند.

به گفته وی همچنین بر اساس مصوبات این کار گروه مقرر شد مباحث اختلافی که در دستگاه‌های عمومی و خصوصی وجود دارد در کمیته چهار نفره نظام مهندسی عنوان و به سازمان‌ نظام مهندسی و شهرداری و شهرسازی ابلاغ شود.

افراسیابی با اشاره به تشکیل جلسات کمیته مناسب‌سازی هر سه ماه یکبار خاطرنشان کرد: از آنجا که معلولان در زمینه حمل و نقل عمومی با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند، چند دستگاه اتوبوس ویژه معلولان مناسب‌سازی خواهد شد.

وی ادامه داد: نامگذاری یکی از پارک‌های موجود در شهرستان اراک به نام قشر محرومین نیز از دیگر مصوبات این کار گروه بود.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی با مساعدت و همکاری شهرداری در زمینه مناسب‌سازی خیابان شهید شیرودی به عنوان خیابان الگو و همچنین قرار دادن 500 میلیون تومان اعتبار در راستای رفع موانع و نواقص پرترددترین خیابان‌های شهر اراک اقدامات ارزشمندی را صورت داده است، گفت: با این وجود مساعدت و همکاری سازمان‌ها و ادارات دولتی در راستای پیشبرد اهداف در زمینه استانداردهای اصول مناسب‌سازی ویژه تردد معلولین و جانبازان مسئله‌ای است که همواره مورد تاکید مسئولان بهزیستی استان قرار دارد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول