اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شاهرود:

پژوهش در دستاوردهای انقلاب ضروری است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شاهرود گفت: دستاوردهای انقلاب در زمینه‏های گوناگونی قابل پژوهش و بررسی است.

پژوهش در دستاوردهای انقلاب ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، حجت‏الاسلام حسین قرغی در نشست فرهنگی سیاسی واحد مقاومت پیشگام امام خامنه‏ای بسیج دانش‏آموزی حوزه مقاومت ایمان شاهرود گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها برای بهبود وضع معاش مردم شکل نگرفت بلکه فراتر از این، یک ماهیت ارزشی و دینی دارد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: اساسی‏ترین وصف انقلاب ایران، اسلامی بودن آن است و دستاوردهای انقلاب در زمینه‏های گوناگونی قابل پژوهش و بررسی است، اما با توجه به ماهیت دینی انقلاب اسلامی، آثار تربیتی و فکری آن بیش از همه اهمیت دارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه شاهرود افزود: اگر انقلاب اسلامی فقط موجب ارتقای وضع معاش مردم شده و نوع حکومت را از دیکتاتوری به نوعی دیگر که قابل تحمل‏تر باشد تغییر می‏داد، چندان نمی‏شد روی کامیابی آن اصرار ورزید، زیرا از انقلابی که وصف لازم آن اسلامی است انتظاراتی فراتر از این می‏رود.

قرغی گفت: انقلاب اسلامی ایران پدیده‏ای بی‏همتا بود که از پیش، تحلیلی برای آن وجود نداشت، البته کسانی مثل آرنولد توین‌بی به جایگاه معنویت در حیات و تمدن بشری نیم‏نگاهی انداخته و تهی شدن از معنویت را موجب زوال آن می‏دانستند، اما این مختصر، برای انقلابی عظیم با آثار سرشار و جاری بسیارش به هیچ وجه کافی نبود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شاهرود گفت: انقلاب اسلامی در حقیقت نوعی اندیشه بر مبنای جهان‏بینی معنوی و متفاوت با علم و فناوری رایج بر پایه جهان‏بینی مادی را از مغرب تاریخ حقیقت و مشرق جغرافیای گیتی به طلوع کشاند و انسان، جهان، جامعه و تاریخ را با روی و نمای الهی موضوع دانش و اندیشه قرار داد.

وی گفت: انقلاب اسلامی نمودار اندیشه‏ای معنوی است که می‏تواند رنجوری و ناتوانی علم و تکنولوژی را در ساختن تمدن طلایی برای انسان‏ها برطرف کند.

قرغی گفت: ثمرات و اثرات انقلاب اسلامی در حوزه اندیشه و تفکر مرهون درخشندگی ارزش‏های معنوی و دینی است و دگرگونی ارزش‏ها موجب شد تا در سطح ملی و جهانی اندیشه‏ها تحول یابد و منور شود و از این انفجار نور، در هر نقطه‏ای از جهان پرتوی افتد.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول