اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی

وقایع‌نگری انقلاب مورد غفلت قرار گرفته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: متأسفانه در آذربایجان غربی از وقایع‌نگری تاریخ انقلاب غفلت کرده‌ایم.

وقایع‌نگری انقلاب مورد غفلت قرار گرفته است

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در سال‌های مقابله با رژیم سفاک پهلوی همچنین سال‌های بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی روزهای به‌یاد ماندنی زیادی در این استان به ویژه ارومیه رقم خورده است ولی آن طور که باید نسبت به ثبت و ماندگار کردن این رویدادهای حماسی اهتمام نشده است که باید در راستای جبران این غفلت گام برداشته شود.

وی به حادثه دوم بهمن و به توپ بسته شدن مسجد اعظم ارومیه توسط رژیم شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: اهمیت به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه کمتر از وقایع مسجد جامع کرمان، سینما رکس آبادان و ... نیست ولی متأسفانه از جایگاه این واقعه در تاریخ انقلاب غفلت شده است از طرف دیگر آثار اصابت توپ روی گنبد از بین رفته است که درصدد هستیم با استفاده هنر نگارگری و امثال آن حداقل به عنوان محل اصابت ترسیم و مشخص شود.

این مسئول با بیان اینکه بازسازی هنری صحنه‌های هشت سال دفاع مقدس و حادثه دوم بهمن امسال از اولویت‌های کاری ارشاد برای دهه فجر بود، گفت: برپایی این برنامه‌های فرهنگی متأسفانه به دلیل محدودیت‌های موجود در منابع مالی امکان‌پذیر نشد که امیدوار هستیم در سال‌های آینده به این موضوع جامه عمل پوشانده شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه حماسه‌های جوانان این مرز و بوم در هشت سال جنگ تحمیلی هم نباید فراموش شود گفت: در بیان حوادث جنگ تحمیلی و ماندگار کردن حماسه‌های لشکر 31 و 64 ضعیف عمل کرده‌ایم به طوری که این دو لشکر به اندازه لشکرهای چندین استان مرارت کشیدند برای عبور از اروند، بهمن‌شیر، جزایر مجنون، فاو و فتح خرمشهر...خون و عرق ریختند ولی کمتر دیده می‌شود که در یک اثر تلویزیونی یا نمایشگاهی از آنها یاد شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به لزوم اجرای طرح پلاک‌کوبی اماکن قدیمی توسط سازمان‌های متولی اشاره کرد و گفت: برای اجرا شدن آن اهتمام جدی وجود دارد ولی بحث پلاک‌کوبی وظیفه اداره ارشاد نیست بلکه در حوزه اختیارات نماینده ولی فقیه، مقام عالی استان است.

کریمی اظهار داشت: پلاک‌کوبی ابنیه باقی‌مانده از جنگ تحمیلی وظیفه بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و پلاک‌کوبی ابنیه باقی‌مانده از سال‌های شکل‌گیری انقلاب بر عهده سازمان میراث فرهنگی است که امیدواریم در این ارتباط عزم جدی داشته باشند.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول