اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا انتخابات نهم - 135

شرکت در انتخابات نمایش بصیرت انقلابی است

خبرگزاری فارس: رئیس عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح استان مازندران گفت: شرکت در انتخابات به نمایش گذاشتن بصیرت انقلابی در بین عموم است.

شرکت در انتخابات نمایش بصیرت انقلابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت الاسلام جمشید سالاریه ظهر امروز در جلسه روسای عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی فقیه و مسئولان سیاسی نیروهای مسلح استان مازندران به انواع نظام‌های سیاسی در دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: سه نظام سیاسی در دنیا فعالیت می‌کنند که شامل نظام خودکامه و استبدادی، نظام دموکراسی و نظام مبتنی بر اندیشه دینی است که این نظام در مقابل دو نظام استبدادی و دموکراسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نگاه توحیدی به مخلوقات یک نگاه جامع و کاملی است،  یادآور شد: حاکمیت الهی به تامین منافع فرد و بر اهداف آرمانی جمع  فکر نمی‌کند بلکه در این نظام فرد و جمع دارای اصالتند.

سالاریه نقش مردم را در حاکمیت الهی برجسته دانست و تصریح کرد: معتقدیم که حاکمیت از آن خداوند است و نقش مردم در زمینه‌سازی و ایجاد قابلیت است.

این مسئول با بیان اینکه اسلام و دموکراسی هر دو برای حضور مردم و رعایت حقوق آنها نقشی قائل است، بیان داشت: اسلام دارای فطرت است و جهان‌شمولی دارد که در این باره همه افراد در برابر هم مسئول هستند.

وی با طرح سئوالی که انتخاب اصلح به فرموده رهبری چگونه محقق می‌شود، گفت: در مسئله انتخابات آن چه که مهم است انتخاب بهترین گزینه از بین کاندیداهای موجود است.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح استان مازندران ادامه داد: انتخاب ما بر اساس بینش عقلانی است به گونه‌ای که بتوانیم از آن در برابر عقل سلیم دفاع کنیم.

سالاریه با اشاره به اینکه رسیدن به انتخاب اصلح از دو روش استفاده می‌شود، یادآور شد: شناخت شخصی و مشورت گرفتن از متخصص درباره فرد اصلح و انتخاب آن برای رای می‌توان به نتیجه مثبتی رسید.

این مسئول با تاکید براینکه انتخاب اصلح برای رضای خدا و مصلحت امت اسلامی انجام شود، تصریح کرد: امیال نفسی، روابط دوستی، گروه‌گرایی، تعصب‌های نژادی و محلی و قومی و قبیله‌ای در انتخاب افراد لحاظ نشود.

وی به سناریوهایی که دشمنان در آستانه انتخابات مجلس طراحی کردند اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در مقابله با ترفندهای دشمن تمهیداتی اندیشیده است.

سالاریه اضافه کرد: انتخابات پیش‌رو از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است که همانند گذشته برای گذار از آن وجود هوشیاری ملی و دینی در عرصه داخلی و خارجی یک ضرورت جدی است.

سالاریه با اشاره به اینکه مردم باید به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی از ابتدای کار با جدیت پیگیر مسائل انتخابات باشند، ابراز داشت: مردم در سایه بصیرت انقلابی و پیروی از رهبری بار دیگر به رسالت دینی خود عمل کرده و بصیرت انقلابی را به نمایش عمومی می‌گذارند.

وی سناریوهای دشمن را برای عدم شکل‌گیری انتخابات شامل هجمه به شورای نگهبان و قانون اساسی دانست و گفت: سیاست تشکیک در سلامت انتخابات و به حداقل رسانیدن مشارکت مردم، برهم زدن آرامش و امنیت کشور، ایجاد شکاف در جبهه اصولگرایی، رواج فرهنگ و منش غیردینی، تبلیغ و دامن زدن به شعارها و رفتارهای غیراسلامی، دامن زدن به اختلاف‌های قومی و نیز تسطیح و تسهیل مسیر ورود نامحرمان به مجلس از اهداف دشمن است.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول