اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مردم به بداخلاقی‌های انتخاباتی بها ندهند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای برگزاری مطلوب انتخابات نهمین دوره مجلس باید از فتنه 88 و بداخلاقی‌های آن انتخابات درس گرفت و مردم به بداخلاقی‌های انتخاباتی بها ندهند.

مردم به بداخلاقی‌های انتخاباتی بها ندهند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران جلسه هم‌اندیشی در انتخابات صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان، مردم گچساران و معتمدان و نمایندگان کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان برگزار شد.

هدف از برگزاری این هم‌اندیشی استفاده از نظرات، تجربیات و راهنمایی‌های افراد معتمد و صاحب نظر به منظور برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و حداکثری در گچساران بود.

* ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا اجازه تصمیم‌گیری دارند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه اظهار کرد: در جلسات برگزار شده با فرمانداران، بخشداران و دیگر مسئولان تأکید بر برگزاری انتخابات بر اساس رعایت ضوابط و مقررات در چارچوب قانون نه بیشتر و نه کمتر بوده‌ است.

اکبر نیکزاد تصریح کرد: همه تلاش هئیت‌های اجرایی و مسئولان برگزاری انتخابات برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و حداکثری بر اساس ضوابط، مقررات و آئین‌نامه‌‌‌های انتخاباتی وزارت کشور است.

وی بیان داشت: در زمان رژیم ستمشاهی پهلوی اجازه صحبت، اظهار نظر و عرض اندام در مورد مسائل سیاسی کشور و انتخابات وجود نداشت و از خارج برای ما آقا می‌آوردند.

نیکزاد گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهیدان، در جلسات شرکت می‌کنیم و خودمان برای آینده و کشور خود تصمیم می‌گیریم.

وی یادآور شد: امروز به بزرگترین هدیه انقلاب به ملت اعتماد به نفس است و این به برکت خون شهدا و انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران است.

* دریافت نظرات معتمدان و ریش‌ سفیدان برای برگزاری انتخابات کارساز است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد معتقد است برگزاری نشست و هم اندیشی با بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان و ارائه و دریافت نظرات آن‌ها در زمینه برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور بسیار کارساز است.

نیکزاد گفت: در گچساران صاحب نظران و کارشناسان خوبی وجود دارند که در زمینه برگزاری انتخابات نقطه مثبتی برای این شهرستان است.

وی پس از شنیدن نظرات پیشنهادها و راهکارهای افراد حاضر در جلسه ابراز داشت: پیشنهادات، نظرات و راهکارهای ارائه شده، عمیق و حساب شده بود و این یکی از نقاط قوت گچساران است.

نیکزاد برگزاری انتخابات توسط دولت را قانون مصوب برای همه دولت‌ها در جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: رعایت و التزام به قانون اساسی وظیفه همه در هر جایگاه و مقامی است.

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد با تشریح دلایل افتتاح پروژه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد به صورت نمایش عکس و اسلایدهای پاورپوینت تصریح کرد: در سراسر کشور افتتاح پروژه‌ها با حضور نمایندگان مجلس صورت گرفت اما به دلیل حساسیت بالا و جلوگیری از برخی سوء برداشت‌ها، افتتاح پروژه‌ها در این استان از طریق نمایش عکس صورت گرفت.

نیکزاد با اشاره به نحوه انتخاب افراد هیئت اجرایی و برخی شائبه‌ها خاطر نشان کرد: در مورد افراد هیئت‌های اجرایی هیچ‌گونه سهمیه‌بندی صورت نگرفته است.

* مسئولان برگزاری انتخابات از اعمال نظر شخصی در انتخابات بپرهیزند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: وظیفه معتمدان و مسئولان برگزاری انتخاباتی سالم و عدم اعمال نظر شخصی و سیاسی در روند اجرایی انتخابات است.

نیکزاد با اشاره به مسئله قومیت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت مردم در انتخابات کهگیلویه و بویراحمد در دوره‌های گذشته بر اساس گرایشات قومی و قبیله‌ای بود که در حال حاضر این گرایش‌ها در این استان کاهش پیدا کرده است.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه ادامه داد: انتخاب بر اساس گرایشات قومی و قبیله‌ای کاهش چشمگیری داشته است و امروز تفکر، ولایتمداری، بصیرت و اندیشه ملاک انتخاب افراد شده است.

نیکزاد با تشریح روند اجرایی انتخابات توسط مسئولان برگزار کننده تأکید کرد: در صورت اعلام اتمام ساعت انتخابات مسئولان حوزه‌های اخذ رأی باید از افرادی که پشت در حوزه‌های انتخاباتی هستند رای‌گیری کنند.

نیکزاد رأی هر ایرانی را مشتی بر دهان استکبار دانست و خاطرنشان کرد: خواسته همه مسئولان، دلسوزان نظام در جلسات علنی و غیر علنی تأکید بر برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و حداکثری است.

وی رضایت‌مندی خدا، رهبری، ملت و مسئولان نظام را در برگزاری سالم انتخابات و ارجح‌ترین مسئله ممکن در انتخابات دانست و از کاندیداها و طرفداران آن‌ها خواست تا از تخریب، تهمت و دروغ علیه همدیگر پرهیز کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول