اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم عنوان کرد

پرهیز رسانه ملی از کارهای کلیشه‌ای در شورآفرینی انتخابات

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: رسانه ملی باید با استفاده از طرح‌ها و ایده‌های اثربخش، خلاق و نو و پرهیز از کارهای کلیشه‌ای زمینه حضور فعال و پرشور و نشاط مردم، احزاب و گروه‌های مختلف در انتخابات را فراهم کند.

پرهیز رسانه ملی از کارهای کلیشه‌ای در شورآفرینی انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در جمع مدیران و کارکنان صداوسیمای مرکز قم با اشاره به حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی باشکوه و بی‌نظیر یوم‌الله 22 بهمن، از تلاش رسانه ملی و صدا و سیمای مرکز قم در خلق و انعکاس گسترده این حماسه عظیم و به‌یادماندنی قدردانی کرد.

وی به اهمیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: مشارکت گسترده و پرشور اقشار مختلف مردم در این انتخابات مهم‌ترین مسئله است که ضمن تقویت پایه‌های مردمی نظام، توطئه‌های دشمن را خنثی و هیبت و اقتدار و شکوه و عظمت نظام را به نمایش خواهد گذاشت.

استاندار قم نقش صدا و سیما را در فراهم کردن زمینه‌های حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات 12 اسفند مهم و تعیین‌کننده دانست و افزود: رسانه ملی باید با استفاده از طرح‌ها و ایده‌های اثربخش، خلاق و نو و پرهیز از کارهای کلیشه‌ای زمینه حضور فعال و پرشور و نشاط مردم، احزاب و گروه‌های مختلف در انتخابات را فراهم کند.

موسی‌پور با تاکید بر ضرورت توجه به عوامل مشارکت‌زا در فعالیت‌های تبلیغی رسانه ملی و شبکه‌های استانی در بحث انتخابات، تبیین اهمیت و جایگاه مجلس، وظایف نماینده و شرایط و ملاک‌های انتخاب اصلح را از جمله نکات تاثیرگذار بر افزایش مشارکت عمومی برشمرد و گفت: اگر این نکات به خوبی از طریق صدا و سیما و رسانه‌های ارتباط جمعی تبیین شوند به طور طبیعی حس مشارکت‌پذیری در جامعه تقویت خواهد شد.

وی به اهمیت حضور مردم قم در انتخابات مجلس اشاره کرد و افزود: جایگاه ویژه قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و درخشش این خطه در صحنه‌های مختلف حمایت و پشتیبانی از نظام، می‌طلبد که مشارکت مردم در انتخابات مجلس نهم نیز در کشور نمونه باشد و این مسئله اهمیت رسالت رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان را مضاعف کرده است.

استاندار قم با اشاره به استراتژی دشمنان در تضعیف ارزش‌ها و باورهای دینی جامعه، رسالت رسانه ملی در مقابله با این استراتژی دشمن را رسالتی خطیر عنوان و خاطر نشان کرد: تقویت باورهای اعتقادی و دینی مردم باید جوهره تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های صدا و سیما بوده و با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی، مرکز قم می‌تواند تامین کننده این نیازها و انتظارات باشد.

موسی‌پور همچنین با اشاره به اهمیت و نقش مثبت الگوسازی در فرهنگ اسلامی، بر ضرورت توجه به این مهم در برنامه‌های مختلف رسانه ملی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه هیچ ملتی بدون کار و تلاش به جایی نخواهد رسید، به لزوم تقویت فرهنگ کار و تلاش در جامعه اشاره و تصریح کرد: اهمیت کار و تلاش و تکاپو و نیز ضرورت برخورداری از روحیه مشارکت جمعی و فردی به عنوان پیش نیاز عمران و آبادانی کشور و یک فرهنگ مقدس باید با استفاده از شیوه‌های هنرمندانه و جذاب در قالب برنامه‌های مختلف رسانه ملی ترویج و تبلیغ شود.

استاندار قم با اشاره به ضرورت شناسایی موضوعات مهم در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، تقویت روحیه قناعت، ساده زیستی، صرفه‌جویی، آموزش مسائل شهروندی، تقویت و آموزش نظم و انضباط اجتماعی و ضرورت احترام به قوانین و مقررات، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را از جمله موضوعات اساسی و ضروری دانست و گفت: صدا و سیما باید با یک برنامه‌ریزی هدفمند و حساب شده پرداختن به این موضوعات را در اولویت کاری خود قرار دهد.

موسی‌پور وصل جریان نخبگی به رسانه ملی را از دیگر موضوعات ضروری عنوان کرد و افزود: در این راستا نخبگان در بخش‌های مختلف علمی و اجرایی باید شناسایی و زمینه تشکیل اتاق فکری خلاق و تأثیرگذار فراهم شود.

وی اصلاح رویکردهای فعلی حاکم بر ورزش در صدا و سیما را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: در مقوله مهم ورزش مسائل مهمی چون تقویت ورزش همگانی، اخلاق و ارزش‌ها در ورزش، نگاه متوازن به ورزش، پرهیز از مطرح کردن رشته‌ها و چهره‌های ورزشی خاص مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قم با تاکید بر ضرورت توجه به شرایط خاص فرهنگی اجتماعی قم در تولید و پخش برنامه‌ها گفت: این مهم باید در تولید و پخش فیلم‌ها، سریال‌ها و دیگر مضامین انتخابی برای شبکه استانی قم رعایت شود.

موسی‌پور به اهمیت برنامه‌سازی در صدا و سیما برای قشر کودک و نوجوان اشاره و تصریح کرد: با توجه به حساسیت این حوزه، باید با برنامه‌ریزی دقیق و سنجیده بیشترین بها و سرمایه‌گذاری به این بخش داده شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه صدا و سیمای مرکز قم، لزوم توجه به آموزش، ارتقاء و به‌روزرسانی اطلاعات و آگاهی‌های عمومی و دانش حرفه‌ای دست‌اندرکاران این مرکز را خواستار شد.

استاندار قم همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه کمی و کیفی مرکز قم گفت: در سال‌های اخیر تحولات خوبی را در عملکرد صدا و سیمای قم شاهد بودیم اما با توجه به جایگاه و اهمیت قم، انتظارات از مرکز بالا بوده و جا برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های آن به ویژه در بخش اخبار و تولیدات فاخر فرهنگی مذهبی وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور به ضرورت انعکاس ملی فعالیت‌های استانی اشاره کرد و بیان داشت: سهم قم از آنتن ملی باید بیشتر از این‌ها باشد و امیدواریم فعالیت‌های صورت گرفته از جمله افتتاح بخش جدید خبر حوزه زمینه این افزایش را فراهم کند.

انتهای پیام/و۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول