اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نگاهی به موفقیت‌های طلایی تقوی

جشن طلایی قهرمان مازندرانی کشتی آزاد در روز تولدش

خبرگزاری فارس: مهدی تقوی در آغاز 26 سالگی‌اش طلای مسابقات آسیایی کشتی آزاد را نصیب خود کرد.

جشن طلایی قهرمان مازندرانی کشتی آزاد در روز تولدش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوادکوه، مهدی تقوی در مسابقات آسیایی کره جنوبی همزمان با آغاز بیست و ششمین سال زندگیش مدال طلای وزن 66 کیلوگرم را به دست آورد تا همراه با تیم کشتی آزاد بزرگسالان کشور به عنوان قهرمانی آسیایی دست یابد.

مهدی تقوی که متولد اول اسفند ماه سال 1365 است، گام محکمی را برای المپیک 2012 لندن برداشت. وی با 24 امتیاز و بدون از دست دادن هیچ امتیاز بر چهار حریف آسیایی خود غلبه کرد.

تقوی در کشتی اول با نتیجه 10 بر صفر کشتی‌گیر ترکمنستان را شکست داد و در بازی دوم سه بر صفر، کشتی‌گیری از هند را مغلوب کرد و در بازی ماقبل آخر بر کشتی‌گیری از مغولستان پیروز شد و در فینال نیز با امتیاز 9 بر صفر، کشتی‌گیری از قزاقستان را از پیش روی برداشت.

این کشتی‌گیر که دومین مدال طلای رده بزرگسالان کشتی آزاد را کسب کرده در سال 2009 نیز در پاتایای تایلند موفق به کسب مدال طلای مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان دست یافته بود.

وی که عضو تیم ملی ایران در المپیک 2008 پکن بود، دو مدال با ارزش طلای جهانی در سال 2009 دانمارک و 2001 استانبول را نیز در کارنامه دارد و امیدوار است با کسب مدال از المپیک به عنوان یکی از ورزشکاران دارای مدال در مهم‌ترین میدان ورزشی جهان معرفی شود.

تقوی نائب قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگجو و دارای دو مدال طلای جوانان جهان در گواتمالا سال 2006 و پکن 2007 است.

انتهای پیام/ن۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول