اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان آمل خبر داد

افت در کشتی و رزمی نداشتیم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان آمل، افت در دو رشته ورزشی کشتی و رزمی در این شهرستان را رد کرد.

افت در کشتی و رزمی نداشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، هاشم جمشید پناه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 19 فضای سرپوشیده ورزشی در آمل در اختیار تربیت‌بدنی است، اظهار داشت: این فضاها 18 هزار و 507 متر مربع مساحت دارد که پنج سانتی‌متر سرانه ورزشی شهرستان را به خود اختصاص داده است.

جمشیدپناه از وجود 12 مکان ورزشی متعلق به دستگاه‌های اجرایی در شهرستان خبر داد و گفت: این فضاها 126 هزار و 250 متر مربع است که 34 سانتی‌متر سرانه ورزشی در اختیار شهروندان قرار داده است.

وی با بیان اینکه 64 باشگاه خصوصی اعم از ملکی و استیجاری در آمل فعالیت دارند، یادآور شد: 23 هزار متر مربع از این فضاها ملکی و 24 هزار متر مربع نیز استیجاری است که 48 هزار و 512 متر مربع فضای ورزشی در اختیار ورزشکاران قرار داده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان آمل با اشاره به اینکه 108 مکان ورزشی در شهرستان آمل وجود دارد، بیان داشت: این تعداد فضای ورزشی 211 هزار و 564 متر مربع فضای است.

* سرانه ورزشی آمل دو برابر می‌شود

این مسئول با اعلام اینکه سرانه ورزشی در آمل 58 سانتی‌متر است، تصریح می‌گذرد.

جمشیدپناه با بیان اینکه اعتبار برای اتمام سه پروژه نیمه کاره ورزشی از محل اعتبارات طرح ضربتی در سال‌جاری به آمل اختصاص داده شده، ابراز داشت: 12 فضای ورزشی روباز، سه سالن نیمه‌کاره و یک استادیوم ورزشی پروژه‌های نیمه کاره ورزشی در آمل است.

وی با اشاره به اینکه در سال 84 سرانه ورزشی در آمل شش سانتی‌متر بود، گفت: این میزان در سال‌های اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان آمل با اشاره به اینکه در ابتدای سال‌ جاری برنامه‌ای برای هیئت‌های ورزشی تدوین شده بود، عنوان کرد: تاکنون 60 درصد این برنامه محقق شده است.

جمشیدپناه از وجود 12 هزار و 541 ورزشکار بیمه شده در این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: این میزان نسبت به سال گذشته 12درصد رشد داشته است.

این مسئول ورزشی با اشاره به اینکه امیدواریم این میزان تا پایان سال به 13 هزار نفر برسد، گفت: بیمه ورزشی اگر با مشاوره درست صورت گیرد می‌تواند بخش زیادی از هزینه‌های ورزشکاران را جبران کند.

* معاوضه دو مدال قهرمانی با دو مدال پهلوانی

وی با اشاره به اینکه 9 مدال در سال‌جاری از سوی ورزشکاران آملی کسب شده، افزود: این میزان نسبت به سال گذشته دو مدال کمتر بوده که البته در رشته کشتی دو مدال پهلوانی توسط حاجی‌پور و رضایی با حاضر نشدن در برابر کشتی‌گیر اسرائیلی کسب شده است.

* افت کشتی فرنگی را قبول ندارم

جمشیدپناه در پاسخ به سوال خبرنگاران در ارتباط با افت کشتی در آمل گفت: در کشتی فرنگی افت را قبول ندارم، زیرا در حرکتی رو به جلو قرار داریم.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: در کشتی فرنگی همچنان در مازندران اقتدار داریم.

وی یادآور شد: با توجه به تغییرات در کادر هیئت و نیاز به برنامه‌ریزی تیم آزادکاران آمل تشکیل شده و با دعوت از پیشکسوتان تلاش می‌کنیم این نقیصه‌ها جبران شود.

* بوکس در مازندران افت کرده است

رئیس اداره ورزش و جوانان آمل در پاسخ به سئوالی در ارتباط با اینکه آمل در رشته بوکس تنها به یک ورزشکار متکی بود که با کم فروغ شدن وی این رشته نیز حرفی برای گفتن ندارد، گفت: به صورت کلی بوکس در مازندران افت کرده و آمل نیز از این امر مستثنی نیست.

وی ابراز داشت: ما بنا داریم تشکیلات خود در این زمینه را تغییر دهیم و امیدواریم استان نیز به همین اندازه به دنبال اصلاحات باشد.

جمشیدپناه با اشاره به وضعیت درآمد اجاره سالن‌های ورزشی تصریح کرد: تا آذر ماه امسال حتی یک ریال از محل برگشت اجاره به شهرستان اختصاص نیافته است.

این مسئول یادآور شد: سالانه 170 تا 200 میلیون تومان درآمد اجاره سالن‌های ورزشی آمل است که قرار است 70 درصد اجاره‌های واریزی به شهرستان اختصاص داده شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان آمل تصریح کرد: در دو ماه اخیر 42 میلیون تومان به حساب آمل واریز شده که از این محل به هیئت‌های ورزشی شهرستان کمک مالی شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد کل سهم شهرستان از محل اعتبارات، تا پایان سال مالی پرداخت شود.

انتهای‌پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول