اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای شرکت در نمایشگاه عشق‌آباد

هیئت تجار ایرانی عازم ترکمنستان شد

خبرگزاری فارس: هیئت ایرانی متشکل از مدیران صنعت، معدن و تجارت، بازرگانان و تجار برای شرکت در نمایشگاه ترکمنستان عازم عشق‌آباد شدند.

هیئت تجار ایرانی عازم ترکمنستان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با محوریت خراسان شمالی از فردا در محل قصر نمایشگاهی عشق‌آباد برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت خراسان شمالی دقایقی قبل و پیش از ترک کشور به ترکمنستان در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این نمایشگاه در فضایی به وسعت یک‌هزار و 157 متر و با حضور شرکت‌های تولیدی و صنعتی هشت استان کشور برگزار می‌شود.

سیدابراهیم حسینی گفت: استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان، مازندران، اصفهان و البرز در این نمایشگاه شرکت دارند.

وی شمار شرکت‌های تولیدی و صنعتی حاضر در این نمایشگاه را 53 شرکت اعلام کرد و افزود: از این تعداد 20 شرکت از خراسان شمالی و 31 شرکت از خارج استان در نمایشگاه ترکمنستان حضور دارند.

به گفته حسینی، دو غرفه نیز برای رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی و ایران خودرو اختصاص یافته است.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت خراسان شمالی ادامه داد: در این نمایشگاه، واحدهای سیمان، فرآورده‌های لبنی، لوله‌های پلی‌اتیلن، محصولات پلاستیک، مواد غذایی، رنگ و رزین، کریستال ملامین، اوره، ایزوگام، محصولات پلاستیکی، صنایع الکتریکی، مواد معدنی، فرش، صنایع روشنایی و صنایع دستی شرکت دارند.

وی با اشاره به متراژ یک‌هزار و 157 متری نمایشگاه اختصاص کالاهای جمهوری اسلامی که با محوریت خراسان شمالی برگزار می‌شود، ادامه داد: بر همین اساس 213 متر از این فضا برای شرکت‌های داخلی استان، 444 متر برای شرکت‌های خارج از استان، 400 متر برای ایران خودرو و 100 متر نیز برای رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده است.

حسینی با بیان اینکه این نمایشگاه از دوم اسفند در محل قصر نمایشگاهی شهر عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان طی مراسمی برپا خواهد شد، گفت: این نمایشگاه به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

بر اساس برنامه استاندار خراسان شمالی نیز بعد از ظهر امروز برای شرکت در این نمایشگاه به همراه معاون برنامه‌ریزی، مدیر کل امور اقتصادی استانداری روانه ترکمنستان خواهد شد.

خراسان شمالی 300 کیلومتر مرز بین‌المللی با کشور ترکمنستان دارد.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول