اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستاورد هیئت ایرانی در اجلاس جهانی بین‌المجالس تشریح شد

خبرگزاری فارس: تنها عضو زن هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای این هیئت در سفر به اجلاس جهانی بین‌المجالس را تشریح کرد.

دستاورد هیئت ایرانی در اجلاس جهانی بین‌المجالس تشریح شد
فاطمه آجرلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکصد و بیست و پنجمین اجلاس جهانی بین‌المجالس به دلیل وقایع جهانی از جمله گسترش موج بیداری در کشورهای مسلمان و همچنین آگاهی و بیداری مردم ساکن کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود.
وی تصریح کرد: به همین دلیل مجلس شورای اسلامی کشورمان یک هیئت قوی پارلمانی به این اجلاس اعزام کرد و مهم‌ترین هدف ما ابلاغ پیام جمهوری اسلامی به نمایندگان عضو پارلمان دیگر کشورها بود.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این اجلاس یکی از موضوعات بسیار مهمی که مورد بحث قرار گرفت، تحولات جهانی بود که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران حرف‌های نوینی در این زمینه برای جهانیان داشت که مطرح شد.
 
دفاع از حقوق واقعی زنان اولویت جمهوری اسلامی 
 آجرلو که عضویت کمیته زنان بین‌المجالس را بر عهده‌ دارد، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه در این کمیته چه مسائلی مورد نظر جمهوری اسلامی بود، گفت: هدف و اولویت ما دفاع از حقوق واقعی زنان و تامین نیازهای به حق آنها بود.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه نیز نظرات جمهوری اسلامی به صورت کامل، شفاف و روشن به اعضا منتقل شد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در کمیته‌های فرعی قوانینی که درباره زنان در جمهوری اسلامی اعمال می‌شود، برای اعضا تشریح و از آنها دفاع شد.
آجرلو افزود: برای تشریح این مهم به چند نکته کلیدی از جمله انتخاب وزرا در ایران از میان زنان، بالا رفتن شاخص‌های امید در میان زمان و افزایش سطح سواد علمی زنان در ایران مورد اشاره قرار گرفت.
 
استقبال اعضای کمیته زنان اجلاس بین‌المجالس از قوانین ایران در مورد زنان 
وی افزود: با تشریح این موارد و همچنین تبیین اولویت‌های جمهوری اسلامی در زمان تصویب قوانین مربوط به زنان، این قوانین مورد استقبال اعضای کمیته زنان بین‌المجالس قرار گرفت.
آجرلو در پایان متذکر شد: در پایان اجلاس نیز جمهوری اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت زنان در کشورهایی چون بحرین شد که زیر بمباران‌ شدید نیروی‌های نظام جان خود را از دست می‌دهند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول