اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد:

ایجاد پارک صلح و دوستی در مرز ایران و ترکمنستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از ایجاد پارک صلح و دوستی میان مرز ایران و ترکمنستان خبر داد.

ایجاد پارک صلح و دوستی در مرز ایران و ترکمنستان
محمدجواد محمدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در مذاکراتی که بین کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکمنستان انجام شد به حوزه‌های مربوط به تنوع زیستی و گونه‌های در خطر انقراض نیز پرداختیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این مذاکرات همچنین موضوعاتی در حوزه پ‍ژوهش نیز عنوان شد که امیدواریم با توجه به همکاری‌های خوبی که میان دو کشور تاکنون در این زمینه انجام شده است فعالیت‌های مشترکی نیز داشته باشیم.
وی در ادامه تاکید کرد: امروز در این مذاکرات نیز اعلام آمادگی کردیم تا بورسیه‌ای به تعدادی از کارشناسان ترکمنی ارائه کنیم تا آنها نیز از تجربیات ما و دانشگاه محیط زیست و علوم آن در کشور ما بهره‌برده و دوره‌های تخصصی را بگذرانند.
محمدی‌زاده تصریح کرد: همچنین اعلام آمادگی کردیم تا در یک کار مشترک با کشور ترکمنستان در ارتباط با کنترل ریزگردها و همچنین در جلوگیری از توسعه بیابان که در این کشور به عنوان یک چالش مطرح است امر تثبیت شن‌های روان و اجرای طرح‌های جلوگیری از توسعه بیابان را نیز داشته باشیم.
وی به ایجاد یک پارک مشترک بین دو کشور تحت عنوان پارک صلح و دوستی اشاره کرد و افزود: این طرح برای حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری در خطر انقراض که در هر دو کشور است، پیشنهاد شده است.
محمدی‌زاده اشاره کرد: در یک ماه و نیم آینده کارشناسان دو کشور در موضوعات مورد علاقه دو کشور بررسی‌های اجمالی را انجام داده و در صورت توافق و امضای توافق‌نامه مورد نظر می‌توانیم گامی به جلو برای حل مسایل محیط زیست منطقه در همه حوزه‌ها انجام دهیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول