اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت عرصه مطبوعات استان اصفهان:

اشراف اطلاعاتی خبرنگاران، مسئولان را پاسخگو می‌کند

خبرگزاری فارس: پیشکسوت عرصه مطبوعات و داماد خانواده شهید بهشتی گفت: خبرنگاران باید به جایگاهی برسند که خود را از مسئولین کمتر ندانسته و با اشراف اطلاعاتی خود درب فرار از پاسخگویی مسئولان را به روی خود باز و در مقابل رفتار نامناسب مسئول بی‌تفاوت رفتار نکنند.

اشراف اطلاعاتی خبرنگاران، مسئولان را پاسخگو می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد امامی در مراسم تجلیل از مسئولان پاسخگو با بیان اینکه انتخاب مسئولان پاسخگو از منظر رسانه کمی نگران کننده است، اظهار داشت: در تفسیر این جمله به نظر می‌رسد که دلایلی وجود داشته است که آن برگرفته از درد و در دل خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه در این راستا مسئولان فقط مقصر نیستند بلکه مشکل خود رسانه نیز هست، افزود: به همکاران توصیه می‌کنم اگر قصد دارید مسئولان به شما عزت و کرامت دهند در یک وضعیتی قرار بگیرید که خود را کمتر از هیچ مسئولی نبینید.

پیشکسوت عرصه مطبوعات و خبرگزاری استان اصفهان تصریح کرد: یک خبرنگار باید در هنگام پرسش و پاسخ از مسئولان به اندازه‌ای به موضوع اشراف اطلاعاتی و قرآنی داشته باشند که در مباحثه با مسئولان، بداند چه بگوید و انتظار چه پاسخی را دارد.

وی با تأکید به اینکه خبرنگار باید 50 سال از زمان خود جلوتر باشد، ادامه داد: بزرگی انسان با تن جسمانی، به این آمدن و رفتن نیست، بلکه در خط تکامل، فلسفه وجودی انسان مورد هدف است.

امامی فلسفه وجودی را به جلوه آن دانست و گفت: ترس از کم شدن و گم شدن در خبرنگاران منجر به پاسخگو نبودن مسئولان می‌شود، اگر چنان‌چه با سواد به موضوعات اشراف داشته باشید مسئولی هم شما را پشت در اتاقش نگه نمی‌دارد.

داماد شهید بهشتی با بیان اینکه این تذکر را لازم دیدم بدهم، اضافه کرد: خبرنگاران نیز در برخوردهای نامناسب مسئولان نباید بی‌تفاوت باشند.

در این جشنواره از خانواده شهید بهشتی (خواهر و شوهر خواهر) به عنوان یادبود از پاسخگوترین مسئول نظام جمهوری اسلامی و نیز تقدیر از پیشکسوت عرصه مطبوعات و خبرنگاران، تجلیل شد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول