اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

بخش کشاورزی در پاسخگویی به مشتاقان کار مسئولیت دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ساختارهای دولتی بخش کشاورزی در فارس در پاسخگویی به خیل مشتاقان کار، مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.

بخش کشاورزی در پاسخگویی به مشتاقان کار مسئولیت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرزاد خرد بعد از ظهر امروز در جمع مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان فارس اظهار داشت: بی‌شک در سایه همدلی و حفظ ارتباط مستقیم با مردم و بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توان ضمن دستیابی به اهداف افق 1404، رضایت‌مندی این قشر را نیز فراهم کرد.

خرد همچنین جلسه‌های ملاقات مردمی با کشاورزان را از جمله راه‌کارهای مفید در راستای برقراری ارتباط و تعامل نزدیک با بهره‌برداران عنوان کرد و بیان داشت: در راستای رفع محدودیت‌ها و مشکلات بهره‌برداران جلسه ملاقات رو در رو با آنان در سازمان برنامه‌ریزی شده است که روزهای یکشنبه هر هفته انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بخش کشاورزی موتور محرکه و توسعه دیگر بخش‌های اقتصادی این استان است، بیان داشت: خدمت در مجموعه جهاد کشاورزی افتخار بزرگی محسوب می‌شود به ویژه این که این خدمت برای بهترین بنده‌های خدا که در واقع کشاورزان پرتلاش هستند صورت می‌پذیرد.

این مسئول افزود: گر چه نیازی به گفتن نیست که ساختارهای دولتی بخش کشاورزی در استان فارس در پاسخگویی به خیل مشتاقان کار،  مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند اما با توجه به اینکه نه می‌توان کشاورزی را از فارس جدا کرد و نه فارس را از کشاورزی و آنچنان عرقی بدان هست که با تمام محدودیت‌های اقلیمی و ناسازگاری‌های طبیعی هنوز بازار آن داغ بوده و رونق دارد، می‌طلبد تلاش خود را در حمایت از این قشر زحمتکش دو چندان کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: کشاورزان در تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه نقش مهمی دارند و هر اندازه که از اطلاعات و دستاوردهای روز این بخش آگاهی داشته باشند، بهتر می‌توانند محصولاتی با کیفیت‌تر و سالم‌تر تولید کنند.

وی راه‌اندازی دفاتر ICT روستایی را از جمله خدمات ارائه شده برای رفاه بیشتر کشاورزان عنوان و تصریح کرد: راه‌اندازی این دفاتر ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی برای روستائیان، کشاورزان را نیز قادر می‌سازد تا ضمن برخورداری از امکانات الکترونیکی، در جریان اطلاعات جدید بخش کشاورزی نیز قرار گیرند و حتی از تردد زاید آنان به شهرها جلوگیری شده و در نتیجه آن علاوه بر جلوگیری از خطرات تردد در جاده‌ها، در میزان مصرف سوخت و دیگر هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تکمیل و راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات کشاورزی را نیز خدمتی دیگر از بخش کشاورزی این استان در راستای کمک به کشاورزان و تمام بهره‌برداران برشمرد و ادامه داد: با اجرای طرح کاداستر یک سیستم اطلاع رسانی بدون واسطه بین جهاد کشاورزی فارس و بهره‌برداران ایجاد می‌شود که افزایش تولید را در پی دارد.

خرد در ادامه به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی صدور مجوزها موسوم به «پیوند» اشاره کرد و بیان داشت: در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و تسهیل در صدور پروانه‌ها و مجوزها، سازمان جهاد کشاورزی فارس از پنجم شهریور ماه سال جاری سامانه‌ای را به نشانی www.e.agrijahad.ir راه‌اندازی کرده است تا از این طریق متقاضیان دریافت مجوز پروانه برای گلخانه، پرورش قارچ و ... بتوانند به صورت الکترونیکی ثبت‌نام کرده تا تقاضای آنها مورد بررسی قرار گیرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به بحث هدفمندی یارانه‌ها و حمایت از کشاورزان پرداخت و بیان داشت: از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، سازمان جهاد کشاورزی فارس درصدد برآمد تا با جذب بالاترین میزان تسهیلات کمک‌های بسیاری را به بهره‌برداران بکند که از آن جمله می‌توان به جذب 100 درصد تسهیلات سوخت و همچنین پرداخت یارانه 85 درصدی برای آبیاری نوین اشاره کرد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول