اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار در خراسان‌ جنوبی صورت می‌گیرد

پرداخت تسهیلات بلاعوض بخش کشاورزی تا سقف 3.5 میلیارد تومان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی گفت: به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار 85 درصد اعتبارات در این بخش تا سقف 3 میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت بلاعوض است.

پرداخت تسهیلات بلاعوض بخش کشاورزی تا سقف 3.5 میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی ظهر امروز در جمع کشاورزان خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: در سال زراعی گذشته 33 هزار و 360 قرارداد بیمه‌گذاری منعقد شده که 3 میلیارد و 300 میلیون تومان حق بیمه را بانک کشاورزی دریافت کرده و 13 میلیارد تومان غرامت پرداخت کرده است.

* اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار به بخش قنوات در سال جاری

وی از اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار به بخش قنوات از اعتبارات ملی در سال جاری خبر داد و افزود: همچنین در بحث استخرهای ذخیره آب 3 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، 5 میلیارد و 500 میلیون تومان به بخش انتقال آب با لوله و 4 میلیارد و 300 میلیون تومان به آبیاری تحت فشار اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در استان محدودیت آبیاری تحت فشار وجود دارد، اذعان کرد: هر کشاورزی که مراجعه کند به ازای هر هکتار 85 درصد اعتبارات آبیاری تحت فشار تا سقف 3 میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت بلاعوض است با این شرط که برای یک منبع آبی مالکان آن مراجعه کنند.

* استفاده بهینه از منابع آب و خاک اولویت اصلی جهاد کشاورزی است

هادربادی اولویت اصلی این سازمان را استفاده بهینه از منابع آب و خاک دانست و ادامه داد: اصلاح شیوه‌های آبیاری، تسطیح و یکپارچه‌سازی مزارع، عملیات آبخیزداری، آبخوان‌داری و احیای مراتع، حمایت از عشایر، آموزش و ترویج، تقویت تشکل‌ها و تعاونی‌‌ها و امنیت غذایی دام و محصولات کشاورزی را جزو دیگر اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی برشمرد.

وی استفاده از کودهای زیستی به جای کودهای شیمیایی، توسعه کشاورزی حفاظتی، اصلاح و احیا و تغذیه باغات، شیلات و استخرهای دو منظوره، احیا و اصلاح نژاد و ارتقای تولید در مرغداری‌ها و گاوداری‌ها و توسعه صنایع با تکیه بر محصولات بومی را از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان ‌جنوبی به تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: اعتبار کنونی این صندوق 3 میلیارد و 100 میلیون تومان است که از این میزان اعتبار 51 درصد مربوط به تشکل‌ها و 49 درصد مربوط به دولت است.

* 68 تشکل عضو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی هستند

هادربادی با بیان اینکه 68 تشکل عضو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی هستند، اذعان کرد: وظیفه این صندوق حمایت از تولیدکنندگان و بازار محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به خرید توافقی زعفران در سال جاری افزود: در این زمینه سهم هر شهرستان مشخص شد که حدود 500 میلیون تومان اعتبار از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی برای خرید توافقی محصول زعفران در سال جاری اختصاص یافت.

* آمادگی خرید توافقی محصولات مزیت‌دار استان را داریم

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در مورد محصول انار نیز 500 میلیون تومان برای خرید توافقی آن اختصاص یافت، تصریح کرد: در دو محصول زرشک و عناب نیز این آمادگی را داریم که خرید توافقی این محصولات را به وسیله تشکل‌ها انجام دهیم و همچنین آمادگی خرید توافقی محصولات مزیت‌دار استان را داریم.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول