اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد در گفت‌وگو با فارس:

فیلمی که شاخص‌ها را رعایت نمی‌کند توقع کسب مقام نداشته باشد

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعارهای هر جشنواره، شاخصه‌ هستند و فیلم‌هایی که این شاخصه‌ها را رعایت نمی‌کنند نباید توقع کسب مقام را داشته باشند.

فیلمی که شاخص‌ها را رعایت نمی‌کند توقع کسب مقام نداشته باشد

سیدمحمد حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: شعار هر جشنواره باید محور فعالیت آن جشنواره باشد، به طور مثال شعار جشنواره سی‌ام فیلم فجر که امید، اخلاق و آگاهی است و باید جزو محورهای جشنواره باشد تا آثاری شکل بگیرد که حاوی این شاخصه‌ها باشد و فیلمی که این شاخصه‌های لازم را کسب نکند نیز توقع کسب مقام را نداشته باشد زیرا معیارها، همین شاخصه‌هایی است که در شعار جشنواره اعلام می‌شود.

وی افزود: در خصوص اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در شهرستان‌ها تقاضای فراوانی وجود دارد و راهبرد دولت در این زمینه نیز بهره‌مندی استان‌ها از جشنواره‌های ملی است که از سال گذشته به صورت محدود آغاز و امسال نیز برای اولین بار شاهد اکران فیلم‌های جشنواره در استان‌ها بودیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حرکت خوبی که به ارتباط میان مردم و فیلم‌ها کمک می‌کند اکران فیلم‌های بخش مسابقه در شهرستانهاست و حدود 80 فیلم انتخاب شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا تنها کلان‌شهرها شاهد جشنواره نباشند و عدالت در این زمینه رعایت شود.

حسینی با تأکید بر برگزاری جشنواره‌های ملی در سطح استانی، خاطر نشان کرد: مسئولین استان‌ها نیز باید به تحقق هرچه بهتر این مهم کمک کنند زیرا این حرکت، شور و نشاط را در جامعه تولید می‌کند و در تمام زمینه‌ها از قبیل فیلم، موسیقی، هنرهای تجسمی، تئاتر و ... در سال‌های آینده شاهد با شکوه‌تر برگزار شدنشان در سطح استان‌ها خواهیم بود.

وی در رابطه با ملاک‌های انتخاب فیلم‌ها نیز بیان کرد: در خود سالن وزارت ارشاد نیز باید از میان 32 فیلم، 10 فیلم انتخاب شود و این انتخاب در یک ارزیابی با توجه به علاقه مردم انجام می‌شود که حتما نمی‌توان تمام سلیقه‌ها را راضی نگه داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در گذشته در برگزاری جشنواره فیلم فجر وجود داشته، با تأخیر شکل گرفتن دبیرخانه جشنواره و عدم فراخوانی به موقع بوده است که امسال جشنواره بر خلاف سال‌های گذشته با نظم و ترتیب بهتری برگزار شد.

حسینی با اشاره به سازمان سینمایی کشور، یادآور کرد: هدف سازمان سینمایی کشور حمایت بیشتر از سینما است و باید در این مسیر تولیدات به سمتی برود که با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما همخوانی داشته باشد.

وی با تأکید بر اهمیت صادرات آثار سینمایی و فرهنگی به دیگر کشورها، خاطر نشان کرد: باید با دوبله فیلم‌های ایرانی، ساخت فیلم‌های مشترک و جهانی کردن فیلم‌ها فرهنگ ایرانی و اسلامی خود را به تمام جهان نشان دهیم و در این زمینه هم تعصب نداریم و هر سوژه‌ای که کمال و زیبایی داشته باشد، هنرمندان ما آماده به تصویر کشیدن آن و ارائه به جهان هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: از نقد منصفانه استقبال می‌کنیم و به این مهم نیز باید توجه کرد که به تدریج و با همدلی و همفکری باید دستاوردهای نظام را نشان داد و تنها با سیاه‌نمایی، نظام را وارونه جلوه نداد.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول