اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی یزد خبر داد:

خرید 20 میلیون کیلو شیر از دامداران یزدی

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی استان یزد از خریداری بیش از 20 میلیون کیلو شیر مازاد بر مصرف کشاورزان یزدی خبر داد.

خرید 20 میلیون کیلو شیر از دامداران یزدی
حسین مرشدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: دامداران یزدی همواره با معضل شیر مازاد و فسادپذیری سریع شیر مواجه بوده‌اند که در این راستا و به منظور جلوگیری از فساد شیر و متضرر شدن دامداران، سازمان تعاون روستایی استان یزد اقدام به خرید بیش از 20 میلیون کیلوگرم شیر مازاد بر مصرف آنها کرده است.
وی خاطرنشان کرد: تعاونی‌های روستایی و کشاورزی زیر پوشش این سازمان طی شش ماهه اول سال جاری، میزان 20 میلیون و 100 هزار کیلوگرم شیر مازاد بر مصرف دامداران استان را به صورت توافقی خریداری کرده‌اند.
مرشدی، ارزش شیر خریداری شده را 80 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: در استان یزد 20 مرکز خرید شیر با تجهیزات کامل تحت نظارت تعاونی‌های روستایی و کشاورزی فعال هستند.
مرشدی مازاد بر مصرف بودن شیر در استان، فساد پذیری سریع شیر، کمبود نقدینگی، نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی نزد تعاونی‌های دامداران و تاخیر کارخانجات فرآوری شیر در پرداخت بدهی تعاونی‌های دامداران را مشکل عمده خرید شیر در استان ذکر کرد.
وی ادامه داد: در استان یزد یک واحد اتحادیه و 12 شرکت تعاونی کشاورزی دامداران با عضویت 15هزار و 500 دامدار در زمینه ارائه خدمات به دامداران از جمله تولید خوراک دام، رکورد‌گیری، تلقیح مصنوعی، تامین تجهیزات دامداری‌ها و خرید شیر مازاد فعالیت دارند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول