اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه مبارکه فجر

3 روستای شفت از آب شرب بهره‌مند شدند

خبرگزاری فارس: به مناسبت دهه مبارکه فجر، سه روستای تکرم، چوسر و ناصران شفت با هزینه بالغ بر 14 میلیارد و 500 میلیون ریال از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شدند.

3 روستای شفت از آب شرب بهره‌مند شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت مدیرعامل آب و فاضلاب روستای گیلان صبح امروز در جریان افتتاح طرح آبرسانی به روستاهای این شهرستان با بیان اینکه تاسیس مجتمع آبرسانی به روستای تکرم در طول 18 ماه به انجام رسیده است، اظهار داشت: این مجتمع بزرگ آب شرب هفت روستا و 300 خانوار را تامین می‌کند و در فاز نخست به 3 روستای تکرم ، چوسر و ناصران با 70 خانوار آبرسانی صورت می‌گیرد.

محمد علی فرامینی افزود: حجم عملیات این طرح حفر یک حلقه چاه عمیق و تجهیز آن، احداث مخزن بتنی زمینی هزار مترمکعبی، ایستگاه پمپاژ و کلرزنی، اجرای خطوط پمپاژ و شبکه توزیع آب به طول دو هزار متر از جنس لوله‌های پلی‌اتیلن است.

به گفته وی، مولفه‌ها و اجزایی که برای این تاسیسات مذکور در نظر گرفته شده، برای تمام هفت روستا است.

مدیر عامل آبفار گیلان، میزان اعتبار این طرح را 14 هزار و 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: مخزن یک‌هزار مترمکعبی روستای تکرم با بهترین استانداردها، موتورخانه و سیستم گرمازایی احداث شده است.

 وی ابراز داشت: برای اینکه برخی پارامترهای شیمیایی استیصال آب در این منطقه از استانداردهای مجاز بالاتر بود سیستم تصفیه آب به گونه‌ای تنظیم شده که کیفیت آب به نحو مطلوب تامین شود.

فرامینی، با تصریح بر اینکه این پروژه از محل اعتبارات تخصیص یافته طرح جامع آبرسانی به هزار روستای گیلان به اجرا در آمده است، خاطر نشان کرد: مردم چهار روستای شفت می‌توانند با مراجعه به اداره آب و فاضلاب روستایی این شهرستان انشعاب منازل خود را دریافت کنند و از آب شرب بهداشتی استفاه کنند.

وی متذکر شد: عملیات لوله‌گذاری 540 کیلومتر از این روستاها در مدت شش ماه انجام شده و پیمانکاران در این پرسه زمانی تعیین شده به طور میانگین روزانه چهار کیلومتر لوله‌گذاری را انجام داده‌اند.

این مسئول جهت‌گیری دولت را برای خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در کل کشور اعلام کرد و گفت: در دهه فجر امسال عملیات آبرسانی به 75 روستای استان با اعتبار 18 میلیارد و 800 میلیون تومان صورت می‌گیرد که 15 هزار و 400 خانوار از آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

وی مجموع اعتبارات شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در مدت فعالیت دولت نهم و دهم را مبلغ یک‌هزار و 418 میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: از این میزان، بالغ بر یک‌هزار و 28 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

فرامینی از عملیات آبرسانی به 402 روستای گیلان خبر داد و یادآور شد: امسال نسبت به سال گذشته از نظر اعتبارات جهش داشتیم.

وی اذعان داشت: در حال حاضر عملیات آبرسانی به 22 روستا شهرستان شفت در دست اجراست که برای آبرسانی به این تعداد از روستاها 3 میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول