اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

17 اسفندماه جاری

سومین جشنواره ملی جایزه ادبی ابن حسام در بیرجند برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سومین جشنواره ملی جایزه ادبی ابن حسام خوسفی 17 اسفندماه در سالن علامه فرزان فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

سومین جشنواره ملی جایزه ادبی ابن حسام در بیرجند برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی حبیبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در دو سال گذشته این جشنواره به صورت استانی برگزار شده که تکیه آن بیشتر بر روی شعر آیینی بوده است.

وی تصریح کرد: جشنواره ابن حسام خوسفی در سال نخست با تکیه بر شاعران استانی برگزار شد و بیشتر تکیه آن بر یک رویکرد تبلیغی بود.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دومین جشنواره ابن حسام با تمرکز بر شعر برگزار شد، افزود: در این جشنواره دیوان ابن حسام خوسفی رونمایی و همچنین یک کتاب با موضوع اندیشه و بیان ابن حسام منتشر شد که رویکرد آن شرح احوال و تشریح زندگی و برخی از اشعار ابن حسام خوسفی است.

حبیبی از رونمایی کتاب شمیم نرگس همزمان با جشنواره دوم ابن حسام خبر داد و افزود: در این کتاب مجموعه اشعار دو سال رسیده به جشنواره چاپ شده است.

وی با اشاره به فراخوان سومین جشنواره ملی جایزه ابن حسام خوسفی گفت: در شهریورماه سال جاری فراخوان آن منتشر شد که شاهد استقبال خوب شاعران کشوری و استانی در این زمینه بودیم.

*ارسال 2175 اثر به جشنواره ملی جایزه ابن حسام خوسفی

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش شعر و داستان با موضوع آیینی و اشعار آزاد برگزار می‌شود، تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار 15 بهمن‌ماه بود که در بخش داستان 387 اثر و در بخش شعر آیینی یک‌هزار و 591 اثر و در بخش شعر آزاد 197 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده ‌است.

حبیبی با اشاره به اینکه داوری آثار جشنواره ملی جایزه ابن حسام آغاز شده است، گفت: تمامی آثار رسیده در بخش داستان در اختیار هیئت داوران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: داوران در بخش داستان از اساتید برجسته داستان‌نویس در کشور هستند که در این بخش عناصر استانی هیچ نقشی ندارند.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سه نفر داور در بخش داستان آثار را مورد بررسی قرار می‌دهند، اظهار داشت: در مرحله مقدماتی داوری شعر آیینی با توجه به حجم بالای آثار یک هیئت ارزیابی گذاشته شده که بعد از آن آثار در اختیار داوران ملی قرار می‌گیرند.

حبیبی با اشاره به اینکه در این جشنواره یک بخش ویژه مربوط  به شاعران استانی در نظر گرفته شده، اظهار داشت: در این جشنواره سه جایزه ویژه به سه شاعر برتر استان اهدا خواهد شد که این امر سبب رقابت بیشتر شاعران استان با شاعران ملی می‌شود.

وی برگزاری کارگاه داستان‌نویسی و برگزاری مراسم آیینی در کنار مقبره ابن حسام را از برنامه‌های جانبی جشنواره ملی جایزه ابن حسام خوسفی برشمرد.

جشنواره ملی جایزه ادبی ابن حسام خوسفی با حضور 15 نفر از اساتید برجسته شعر کشوری در 17 اسفند‌ماه در سالن علامه فرزان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول