اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قلعه‌گنج خبر داد

صادرات 3 هزار تن محصولات جالیزی قلعه‌گنج به اروپا و آسیا

خبرگزاری فارس: فرماندار قلعه‌گنج گفت: در سال جاری بیش از 3 هزار تن محصولات جالیزی از شهرستان قلعه‌گنج به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می‌شود.

صادرات 3 هزار تن محصولات جالیزی قلعه‌گنج به اروپا و آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حسن مرادی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اقتصادی شهرستان قلعه‌گنج اظهار داشت: در سال جاری با حضور نماینده مستقیم گمرک کشور و پس از تأیید بهداشت و شبکه سلامت نسبت به بسته‌بندی و پلمب محموله‌های صادراتی هندوانه و خربزه به اتریش اقدام می‌شود.

وی افزود: در سال جاری بیش از 3 هزار تن هندوانه و خربزه عسلی به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می‌شود که به لحاظ  کیفیت تولید مناسب و زمان مؤثر تولید، بازار مناسب صادراتی توسط صادرکنندگان و طرف اتریشی ایجاد می‌کند.

مرادی بیان داشت: از دو سال گذشته شاهد حضور این بازرگانان و طرف‌های خارجی در منطقه هستیم که این امر موجب افزایش تولید و همچنین روند مناسب‌سازی کیفیت شده است.

وی به شرایط ویژه قلعه‌گنج در کاشت هندوانه و خربزه اشاره کرد و گفت: این شهرستان از لحاظ شرایط آب و هوایی و خاک مناسب این کاشت منحصر به‌فرد است و می‌طلبد با حمایت از کشاورزان و بازرگانان این مهم ارتقا یابد.

کرامت علیدای رئیس جهاد کشاورزی قلعه‌گنج نیز ابراز داشت: مشکل اساسی صادرکنندگان در این منطقه عدم وجود گمرک است که با پیگیری‌های فرماندار این مهم در سال جاری رفع می‌شود.

وی افزود: سیاست وزارت جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی در تولید محصولات ارگانیک با بهره‌وری بیشتر از کودهای آلی است که به مرور شاهد حذف کودهای شیمیایی در منطقه هستیم.

اصغر جواهری صادرکننده محصولات کشاورزی قلعه‌گنج گفت: منطقه قلعه‌گنج به طور ویژه در راستای ارتقای سطح زمین‌های زیر کشت و بالابردن توان تولید و کیفیتی محصولات در دستور کار است و امیدواریم با حمایت مسئولان شهرستان مشکل گمرک نیز در این منطقه اقتصادی کشاورزی رفع شود.

نادر جهانگیری یک کشاورز در قلعه‌گنج نیز اظهار داشت: برای تولید با کیفیت بیشتر بوته‌های هندوانه در گلخانه‌های تهران کاشت و در فصل کشت به این مزارع انتقال می‌یابند که این روش به اصلاح کشت و افزایش کیفیت و تولید بالا کمک کرده است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول