اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای رسیدن به 10 درصد سهم تجارت جهانی انجام شود

تولید، انتقال و صادرات گاز افزایش پیدا کند

خبرگزاری فارس: معاون شرکت ملی گاز ایران گفت: برای رسیدن به 10 درصد سهم خود باید میزان تولید، انتقال و صادرات گاز افزایش پیدا کرده و در راستای آن نیز مدیریت مصرف انجام شود.

تولید، انتقال و صادرات گاز افزایش پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی کشکولی ظهر امروز در هفتمین گردهمایی رؤسای امور پژوهش شرکت‌های تابع شرکت ملی گاز ایران بیان داشت: بخش‌های پالایش، انتقال و توزیع گاز در کشور دارای زیر‌ساخت‌های بسیار خوبی است و 34 هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز فشار قوی و 207 هزار کیلومتر شبکه‌های توزیع نیز در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: ایران دومین کشور از نظر منابع گازی در جهان است که با تولید بیش از 170 میلیارد متر مکعب گاز در دنیا رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

معاون شرکت ملی گاز ایران افزود: کشور ایران با مصرف 160 میلیارد متر مکعب گاز در سال رتبه سوم را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به سند چشم‌انداز کشور اظهار داشت: مطابق با سند چشم‌انداز توسعه ما باید در افق 1404 به 10 درصد از سهم تجارت جهانی رسیده و به جایگاه نخست علم و فناوری در منطقه در بخش نفت و گاز دست پیدا کنیم.

کشکولی از تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به اهداف ما برای رسیدن به جایگاه نخست در منطقه در زمینه بخش نفت و گاز و انگیزه دشمن برای کند کردن حرکت ما، تحریم‌های ایجاد شده برای کشور برکت بوده و دشمن نیز راه به جایی نمی‌برد.

وی تاکید کرد: اگر دشمن می‌دانست که تحریم‌ها نتایج مثبتی برای ما به همراه داشته روش مقابله خود را عوض می‌کرد چرا که تحریم‌ها موجب شده که ما به منابع و داشته‌های خود بیشتر توجه کنیم.

معاون شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اقدامات انجام شده در شرکت ملی گاز ایران گفت: در حال حاضر بیش از 906 شهر کشور، تعداد 11هزار و 400 روستا، 62 نیروگاه و دو هزار جایگاه سی ان جی  کشور گازرسانی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سهم  کشور از  تجارت جهانی یک درصد است که برای رسیدن به اهداف مورد نظر و رسیدن به 10 درصد سهم خود  باید تولید، انتقال و صادرات گاز را افزایش داده و در راستای آن نیز مدیریت مصرف انجام شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول