اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 17 درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد 17 درصدی صادرات کالا از این استان خبر داد.

رشد 17 درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رحمن کرمی بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری  اسازمان، اظهار داشت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون 122 میلیون دلار کالا از گمرک این استان به خارج از کشور کالا صادر شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد رشد یافته است.

وی با اشاره به کالاهای صادراتی این استان، گفت: لوازم خانگی برقی، سیمان، بادام، موکت، کاشی و سرامیک به ترتیب مهم‌ترین اقلام صادراتی این استان به‌شمار می‎رود.

کرمی خاطرنشان کرد: این کالاها به کشورهای عراق، افغانستان، هندوستان، امارات متحده عربی و مالزی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه کشور عراق را مقصد نخست صادرات کالاهای این استان عنوان کرد و گفت: در بین کشورهای واردکننده کالاهای استان، عراق با 76 میلیون دلار و هندوستان با 10 میلیون دلار رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند

وی از فعالیت 480 بنگاه زودبازده در این استان خبر داد و گفت: تاکنون افزون بر 2 هزار و 470 میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‎های زودبازده این استان اعطا شده است.

کرمی ادامه داد: با ایجاد و راه‌اندازی این تعداد بنگاه زودبازده برای افزون بر 4 هزار نفر در این استان اشتغال ایجاد شده است.

وی تولید‌کنندگان را جهادگران خط مقدم جبهه اقتصادی دانست و گفت: با توجه به تحریم‌های اخیر شرایط صنعتی کشور بسیار سخت شده است، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران به تصویب رسانده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با وجود این تحریم‌ها و مشکلات صادرات غیرنفتی کشور رشد مطلوبی داشته است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول