اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران:

صادرات کالاهای صنعتی مازندران به 203 میلیون دلار رسید

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از رشد 55 درصدی صادرات کالاهای صنعتی از گمرکات مازندران در 10 ماه 90 خبر داد و گفت: صادرات کالاهای صنعتی به رقم بیش از 203 میلیون دلار رسید.

صادرات کالاهای صنعتی مازندران به 203 میلیون دلار رسید

مهدی گلچوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: صادرات کالاهای صنعتی در 10 ماهه 89 رقم 131 میلیون دلار بوده که در 10 ماهه سال جاری علاوه بر تحقق این رقم( 72 میلیون دلار) حدود 55 درصد افزایش نیز داشته و به رقم بیش از 203 میلیون دلار رسید.

وی همچنین افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات این بخش از کالا در 10 ماهه 90 نسبت به مدت مشابه سال 89 حدود 69 درصد رشد داشته است به‌طوری که از رقم 750 هزار تن به رقم بیش از یک میلیون و 269 هزار تن افزایش یافت.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران انواع کالاهای صنعتی صادره را فرآورده‌های لبنی، پوره، آبمیوه و کنسانتره، روغن و چربی‌ها، لوله و پروفیل، مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی، انواع نوشابه، محصولات چوبی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: این محصولات به کشورهای عراق، روسیه، افغانستان، ازبکستان، قزاقستان، ارمنستان، امارات و ... صادر شد.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران درباره عملکرد صادرات چند کالای عمده این بخش گفت: مصالح ساختمانی به ارزش 62 میلیون دلار، فرآورده‌های لبنی به ارزش 82 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 77 و 61 درصد رشد ارزشی داشته‌اند.

وی حمایت از رشد و توسعه صنعت استان طی سال‌های اخیر، بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی استان در کمیته پایش تجارت خارجی، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، تنوع کالاهای صنعتی و تولید شده در استان و ... را از دلایل رشد توسعه صادرات این بخش عنوان کرد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول