اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

صادرات 222 میلیون دلار کالا با منشأ تولید همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت همدان گفت: براساس آمار رسمی گمرک ایران و سازمان توسعه تجارت میزان صادرات کالا با منشأ تولید همدان در 10 ماهه امسال 222 میلیون و 22 هزار دلار بوده است.

صادرات 222 میلیون دلار کالا با منشأ تولید همدان

محمدمهدی فرشچی موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: براساس آمار رسمی گمرک ایران و سازمان توسعه تجارت میزان صادرات کالا با منشأ تولید استان در 10 ماهه امسال 222 میلیون و 22 هزار دلار بوده که این میزان از نظر وزنی برابر با 791 هزار دلار است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی در صادرات استان مهمترین بخش بوده است، افزود: بخش کشاورزی با صادرات 120 میلیون دلاری و وزن 144 هزار تن توانسته بیش از 55 درصد از صادرات استان را به نام خود کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: بخش صنعت و معدن نیز با 70.5 میلیون دلار رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی تأکید کرد: این بخش یک سوم صادرات استان را از آن خود کرده است که  این میزان از نظر وزنی 581 هزار تن را شامل می‌شود.

فرشچی‌موحد افزود: صنایع دستی نیز با 31.5 میلیون دلار 15 درصد صادرات را دارا بوده که این میزان از نظر وزنی 9 هزار تن است.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: از صادرات این بخش میزان 5 میلیون و 700 هزار دلار به وزن 300 تن سهم فرش دستباف است.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان همدان گفت: مهمترین کالاهای صادر شده با منشأ تولید استان در 10 ماهه سال جاری شامل کشمش با 48 میلیون دلار و 23 هزار تن، سیمان با 41 میلیون دلار و 528 هزار تن، صیفی‌جات با 23 میلیون دلار و 65 هزار تن، سیب زمینی با 51 میلیون دلار و 65 هزار تن سیب زمینی با 20 میلیون دلار و 51 هزار تن، سفال با 18 میلیون دلار و 5 هزار تن بوده است.

وی افزود: از دیگر اقلام مهم صادراتی استان میوه‌جات با 9.5 میلیون دلار و 8 هزار تن، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای با 7 میلیون دلار و 5 هزار تن، شیر و فرآورده‌های لبنی 6.9 میلیون دلار و 5 هزار تن و فرش دستباف با 5.7 میلیون دلار و 300 تن بوده است.

فرشچی‌موحد در پایان سخنانش ابراز داشت: بیش از 300 قلم کالا با منشأ تولید استان طی این مدت به پنج قاره جهان صادر شده است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول