اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهواز خبر داد

فعالیت 623 شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس در اهواز

خبرگزاری فارس: فرماندار اهواز از فعالیت 623 شعبه اخذ رای در مناطق مختلف شهری و روستایی اهواز و باوی برای انتخابات مجلس نهم خبر داد و گفت: از این تعداد 5۶۰ شعبه مربوط به اهواز و 63 شعبه مربوط به باوی است.

فعالیت 623 شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس در اهواز

عبدالعزیز فدعمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار داشت: 119 شعبه سیار اخذ رای، 501 شعبه ثابت و سه شعبه ویژه اقلیت‌های مذهبی در شهرستان اهواز و باوی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به منظور تعیین محل شعب اخذ رای در شهرستان اهواز کارگروهی متشکل از هیئت اجرایی و کار‌شناسان فرمانداری در حال بررسی مناطق انتخاباتی در خصوص تعیین وضعیت محل شعب اخذ رای هستند و وضعیت مکانی و شرایط فیزیکی شعب اخذ رای شهرستان اهواز در حال بررسی است.

وی افزود: در صورت نیاز شعب ادوار گذشته جابه‌جا و در محل مناسب‌تری مستقر می‌شوند. هم‌چنین در مناطقی که شعبه اخذ رای نداشته و با توجه به جمعیت ساکن نیاز به شعبه اخذ رای دارند، شعب جدید جانمایی می‌شود.

فدعمی با اشاره به میزان مشارکت مردم خوزستان در انتخابات دوره‌های قبل خاطرنشان کرد: با توجه به حضور پرشور مردم خوزستان در راهپیمایی 22 بهمن و بیانات مقام معظم رهبری، مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پرشور و حداکثری خواهند داشت.

فدعمی بیان کرد: مردم ولایتمدار ایران اسلامی در همه شرایط با حضور همه جانبه خود دسیسه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند و فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم وظیفه همه برگزار کنندگان انتخابات و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرماندار اهواز با اشاره به دایر بودن شعب اخذ رای برای انتخاب نمایندگان اقلیت‌های مذهبی، در شهرستان اهواز اظهار داشت: در این زمینه شهرستان اصفهان حوزه اصلی اقلیت‌های ارامنه جنوب و شهرستان تهران حوزه اصلی اقلیت‌های زرتشتی و آشوری ـ کلدانی است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان اهواز حوزه فرعی شهرستان‌های یاد شده در انتخاب نماینده اقلیت‌های مذهبی ارامنه، زرتشتی و آشوری ـ کلدانی است که سه شعبه اخذ رای مجزا برای اقلیت‌های مذکور در شهرستان اهواز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اهمیت قوه مقننه و انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برگزار کنندگان انتخابات از میان خود مردم هستند و همه تلاش آن‌ها صیانت از آراء مردم و اجرای دقیق قانون است.

فدعمی افزود: در هر منطقه برای هر شعبه اخذ رأی یک نماینده فرماندار تعیین می‌شود که زیر نظر نمایندگان ویژه هر منطقه فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه نماینده فرماندار کنترل وضعیت شعبه اخذ رأی و تلاش در رفع مشکلات احتمالی در طول زمان اخذ رأی است. نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رأی باید افرادی بی‌طرف و مطلع از قانون باشند و از هرگونه عدول از قانون و ایجاد خلل در روند انتخابات در شعب اخذ رأی جلوگیری نمایند.

وی گفت: واجدان شرایط شرکت در انتخابات متولدین 12 اسفند سال 72 و ما قبل آن هستند، شرکت در انتخابات تنها با اصل شناسنامه صورت می‌گیرد و افرادی که شناسنامه آن‌ها دچار مشکل و یا مفقود شده تا روز انتخابات فرصت دارند با مراجعه به دفا‌تر ثبت‌ احوال نسبت به رفع مشکل شناسنامه خود اقدام کنند.

فرماندار اهواز با بیان اینکه سوم اسفندماه همزمان با انتشار آگهی انتخابات شرایط رای دهندگان و اسامی نامزدهای نهایی تایید شده اعلام خواهد شد، اظهار داشت: وضعیت صلاحیت کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده ولی اسامی افراد در زمان قانونی رسما اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: هر گونه تبلیغ قبل از مهلت قانونی از طرف کاندیدا‌ها تخلف محسوب می‌شود، همچنین در مهلت قانونی تبلیغات مجلس شورای اسلامی الصاق عکس ممنوع است و نامزدهای انتخابات می‌توانند از طریق پست و بسته‌های فرهنگی عکس خود را منتشر کنند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول