اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خبر داد

وجود 4200 بیماری کلیوی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان: در 10 ماهه سال جاری 4 هزار و 200 بیمار کلیوی در استان وجود دارد.

وجود 4200 بیماری کلیوی در زنجان

محمد رضا طهماسبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: تا کنون پشتوانه مالی و فکری مردم از انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان مناسب بوده که این امر موجب خدمات رسانی مطلوب به این بیماران شده است.

وی تصریح کرد: بیماران کلیوی به دلیل داشتن مشکلات و مسائل خاص اجتماعی از خدمات این انجمن استفاده می‌کنند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه در سال‌های اخیر آمار بیماران کلیوی در کشور افزایش یافته است، افزود: در بین بیماران کلیوی نیز میزان مرگ و میر بیماران دیالیزی افزایش یافته است.

وی پس زدن کلیه را یکی از مشکلات بیماران کلیوی که نیازمند پیوند کلیه هستند برشمرد و افزود: با رویکردها و برنامه‌های انجمن استان، در سال‌های اخیر تعداد بیماران دیالیزی استان کاهش و به تعداد بیماران پیوند کلیه افزوده شده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه در حال حاضر مراجعه به پزشک در مراحل اولیه بیماری در این بیماران افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی‌های انجام شده تعداد بیماران دیالیزی استان کاهش یافته است.

وی گفت: در سال 88 یک هزار و 900 بیمار کلیوی در استان زنجان وجود داشت که این میزان در سال 89 به 4 هزار و 800 بیمار افزایش یافته است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه در 10 ماهه سال جاری 4 هزار و 200 بیمار کلیوی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان در سال جاری 120 درصد رشد در زمینه بیمار یابی و درمان اولیه داشته است.

وی با اشاره به اینکه افزایش بیماران دیالیزی استان در سال جاری دو درصد است، یادآور شد: این میزان در سال جاری در کشور هشت درصد گزارش شده است.

طهماسبی با بیان اینکه در سال جاری 30 نفر در استان پیوند کلیه شده‌اند، افزود: در طی دو سال اخیر 70 درصد پیوندهای کلیه استان از طریق پیوند مرگ مغزی صورت گرفته است.

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری کلیه تاکید کرد و افزود: اگر تشخیص بیماری کلیه در مراحل اولیه صورت گیرد، بسیاری از مشکلات بعدی جلوگیری شده و مرحله دیالیز که سخت‌ترین مرحله برای هر بیمار کلیوی است، پدید نمی‌آید.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه هر بیمار دیالیزی باید هر هفته سه روز به مراکز دیالیزی مراجعه کند، یادآور شد: این امر مشکلاتی را برای این بیماران به وجود می‌آید که ضروری است با اطلاع‌رسانی مطلوب از ورود بیماران به مرحله دیالیز جلوگیری کرد.

وی بیماری کلیه را بیماری خاموش عنوان کرد و افزود: ضروری است با اطلاع‌رسانی‌های مطلوب و ارائه آموزش‌های لازم از بروز بیماری کلیه جلوگیری کرد.

طهماسبی بیان داشت: اگر مسائل و مشکلات بیماران کلیوی حل شود در زمینه درمان نیز می‌توان گام‌های مطلوبی برداشت.

وی با بیان اینکه خیرین می‌توانند بازوی توانمند انجمن باشند، یادآور شد: خیرین می‌توانند در زمینه کمک به انجمن گام‌های مطلوبی بردارند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از شیوع سنگ کلیه در مرکز استان خبر داد و افزود: شیوع سنگ کلیه در مرکز استان بیشتر از سایر مراکز است.

وی با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده آب سنگ ساز کلیه نیست، خاطرنشان کرد: آب زنجان نیز با وجود اینکه برخی اعتقاد دارند که سنگ ساز کلیه است‌، سنگ ساز نبوده و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول