اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی:

خراسان شمالی نیازمند تأسیس کانون راهبردی کارآفرینی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی گفت: توسعه اشتغال در استان نیازمند تأسیس کانون راهبردی کارآفرینی است.

خراسان شمالی نیازمند تأسیس کانون راهبردی کارآفرینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد برگزاری نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی خراسان شمالی، بابک رضایی‌خبوشان در آیین اختتامیه این نمایشگاه اظهار داشت: تأسیس این کانون نیازمند بسیج عمومی است و مشارکت فعالانه بخش دولتی و بخش خصوصی را می‌طلبد.

وی از تشکیل شورای کارآفرینی در آینده نزدیک در این استان خبر داد و افزود: تدوین الگو و راهبرد جامع کارآفرینی بر اساس ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان در افق 10 ساله نیز از دیگر راهکارها برای توسعه اشتغال است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه توسعه کارآفرینی نیازمند حمایت همه دستگاه‌های متولی است، گفت: باید توجه داشت که این امر تنها مختص یک دستگاه نیست.

وی همچنین نقش مراکز آموزش عالی را نیز به عنوان حمایت‌کننده کارآفرینی مؤثر خواند و تصریح کرد: دانشگاه‌ها بازوی فکری در امر کمک‌رسانی به توسعه کارآفرینی هستند.

رضایی‌خبوشان فرهنگ‌سازی، شناسایی کارآفرینان، مهارت‌سازی، هم‌افزایی انجمن‌ها و تیم‌های کارآفرینی و ممانعت از جزیره‌ای عمل کردن آنها را از دیگر راهبردهای توسعه کارآفرینی عنوان کرد.

وی نقش مراکز رشد واحدهای فناور و پارک‌های علم و فناوری را در توسعه اشتغال مؤثر دانست و اظهار داشت: شعبی از این مراکز در استان فعال است که باید بیش از پیش تقویت شوند.

تقدیر از شش غرفه برتر در نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی از دیگر برنامه‌های آیین اختتامیه این نمایشگاه بود.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول