اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز رشد واحدهای فناور بجنورد:

حمایت از کارآفرینی موجب افزایش درآمد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون مرکز رشد واحدهای فناور بجنورد گفت: حمایت از کارآفرینی، موجب افزایش درآمدهای اقتصادی کشور از دانش می‌شود.

حمایت از کارآفرینی موجب افزایش درآمد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از کمیته اطلاع‌‌رسانی ستاد برگزاری نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی خراسان شمالی، محمدرضا رئوفی اظهار داشت: مسئولان سیاست‌های مورد نیاز برای توسعه کارآفرینی و اقتصاد دانش محور را همان‌گونه که در برنامه‌های بلندمدت و میان‌مدت در نظر گرفته شده است، پیگیری کنند.

وی افزود: مسئولان نهادهای علمی و پژوهشی نیز ضمن توسعه پرورش روحیه کارآفرینی در جامعه، پژوهش‌های کاربردی را که می‌تواند منجر به تولید ثروت شود، مورد هدف قرار دهند.

رئوفی تصریح کرد: علاوه بر سرمایه‌گذاری بر روی نوآوری‌های داخلی نیاز است تا نوآوری‌های بیرونی ناشی از فضای باز دانش حاکم بر جهان را نیز شناسایی کرده و از آن در جهت تولید ثروت استفاده شود.

معاون مرکز رشد واحدهای فناور بجنورد گفت: صنایع کشور نیز باید برای حل مشکلات و سرمایه‌گذاری در عرصه تحقیق و توسعه، رویکرد خود را از وابستگی، به سمت بهره‌گیری از نهادهای علمی و پژوهشی کشور تغییر دهند.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر کارمندی پاسخگوی نیاز اشتغال افراد جامعه نیست و الگو و رفتارهای اقتصادی حوزه اشتغال تغییر کرده و رویکرد به سمت کارآفرینی بیشتر شده است، اظهار داشت: برای اینکه جامعه به سوی کارآفرینی سوق یابد، نیاز است تا مسئولان از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند تا جامعه‌ای مبتنی به دانش و کسب و کار دانش محور شکل گیرد.

رئوفی اضافه کرد: برای شکل‌گیری این سامانه اجتماعی نیاز است تا مجموعه کاملی از نظام مدیریتی، سیاست‌گذاری‌های جامعه، مجموعه قوانین و مقررات، نظام‌های آموزشی و اقتصادی، پژوهش، تحقیق و توسعه مدنظر قرار گیرد تا فضای لازم برای توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: با شکل‌گیری این سامانه اجتماعی، فضایی که بر جامعه حاکم می‌شود، فضای تولید دانش، تحقیق و پژوهش کاربردی با رویکرد تولید ثروت خواهد بود.

معاون مرکز رشد واحدهای فناور بجنورد افزود: بنابراین در این نظام، همه افراد از آن تأثیر خواهند گرفت و به سمت کارآفرینی، تولید ثروت و دانش سوق می‌یابند.

وی یادآور شد: بزرگ‌ترین چالش در حوزه کارآفرینی شکل نگرفتن این سامانه است که موجب شده حرکت‌ها به این سمت پراکنده شود.

رئوفی اظهار داشت: ساز و کارهایی که در این راستا ایجاد می‌شود نیز به صورت جزیره‌ای است و نمی‌توانند هم‌افزایی لازم را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: اکنون رویکرد دانشگاه‌ها در کشور نیز تولید علم است و امتیازاتی که برای آن قائل می‌شود، فقط تولید مقالات علمی و امثال آن است.

رئوفی تصریح کرد: امکان دارد نظام دانشگاهی، صنعت و فضای کسب و کار به صورت جزیره‌ای، به نحو مطلوب عمل کنند اما به علت عدم پوشش نیازهای یکدیگر، فضای لازم برای توسعه علوم کاربردی، پرورش کارآفرینان دانشی و تولید ثروت از دانش محقق نشده است.

وی خاطر نشان کرد: باید سهم بیشتری از درآمدهای اقتصادی کشور به تحقیق و توسعه و شبکه‌سازی جزیره‌های حامی کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در راه ایجاد فضای کارآفرینی و تولید ثروت از دانش اختصاص داده شود.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول