اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

همگرایی نمایندگان اردبیل محقق نشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: همگرایی واقعی با وجود تمام تلاش‌ها و توصیه‌های بزرگان در بین نمایندگان استان اردبیل در مجلس هشتم انجام نشد و عده‌ای تنها به فکر منافع و تک‌روی خود بودند.

همگرایی نمایندگان اردبیل محقق نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد صبور شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: در برخی از موارد سعی می‌شد مصالح عالی استان هدف‌گذاری شده و از سوی نمایندگان پیگیری شود اما عده‌ای از نمایندگان سعی می‌کردند کارها و فعالیت‌های انجام شده را به خود منتصب کرده و از این حرکت استفاده تبلیغاتی کنند.

وی خاطرنشان کرد: بارها در جلسات مجمع نمایندگان تاکید کردیم که ما به عنوان وکیل مردم باید دور هم جمع شویم و به عنوان هفت برادر با همراهی برادر دیگرمان استاندار کارها را پیگیری کرده و از حق و حقوق استان دفاع کنیم اما نتیجه کار خلاف انتظار بود.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مهمترین اولویت مدنظر تعدادی از نمایندگان را در مجلس هشتم توجه به حوزه آب آن هم در بخش کشاورزی توصیف کرد و افزود: ما اصرار بر گرفتن حق‌آبه استان از قزل‌اوزن و خداآفرین و ساخت سدهای بزرگ و کوچک داشتیم و تلاش می‌کردیم تا با استفاده از مهار آب‌های مرزی زندگی و حیات مردم را که بسته به آب بود احیا کرده و رونق ببخشیم.

صبور در ادامه بیان کرد: در موضوع پیگیری راه‌آهن اردبیل به حوزه قفقاز از طریق مغان بارها پیگیری‌ها و مطالبات عمومی را دنبال کردیم و سعی شد در کنار این پروژه توسعه راه‌ها و چهار بانده شدن مسیر اصلی اردبیل به سمت استان گیلان و اتوبان تبریز را پیگیری کنیم که در برخی از موارد این پیگیری‌ها به ثمر نشسته و در برخی دیگر نیز عقیم مانده است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی‌های سیاسی متعدد در چهار سال گذشته در اردبیل تصریح کرد: بنده از سر اخلاق و ادب و امر به معروف و نهی از منکر در برابر برخی‌ اقدامات تذکر لازم و مقاومت مورد نیاز را انجام دادم اما در بسیاری از موارد این اقدامات ما موثر واقع نشد.

* راه‌آهن تنها 20 درصد پیشرفت دارد

عضو جبهه متحد اصولگرایی در اظهار نظر متفاوت نسبت به دو نماینده دیگر اردبیل به پیشرفت 20 درصدی راه‌آهن میانه اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولی که از طریق صدا و سیما و با مطرح کردن نام یکی از نمایندگان ادعا می‌کند اعتبار 40 میلیارد تومانی برای راه‌آهن گرفته خود باید پاسخگو باشد که این اعتبار کجا هزینه شده است.

صبور مجموع اعتبار مورد نیاز برای راه‌آهن اردبیل را 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با طولانی شدن اجرای این پروژه این هزینه تا 500 میلیارد تومان نیز برآورد می‌شود که بعید به نظر می‌رسد تا سال 92 با این روند قابل افتتاح باشد.

وی ماجرای تلاش نمایندگان آذربایجان‌شرقی را در تغییر مسیر راه‌آهن اردبیل به سمت آذربایجان یادآور شد و بیان کرد: تعدادی از نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی با استفاده از فرصت عدم تعامل نمایندگان استان اردبیل قصد کسب مجوز احداث راه‌آهن جلفا از کناره حوزه ارس را داشتند تا از طریق تازه‌کند متصل به باکو شود که بنده به سرعت به این موضوع عکس‌العمل نشان داده و هشدار لازم را به رئیس‌ جمهور، وزیر راه و شهرسازی، پدافند غیرعامل، سپاه، ارتش و ... دادم و از عواقب این اقدام آنها را آگاه کردم.

عضو حزب موتلفه ادامه داد: به دنبال این رایزنی‌ها و پیگیری‌ها با مساعدت رئیس ‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی حرکت نمایندگان آذربایجان‌شرقی عقیم ماند و در سفر چهارم ادامه راه‌آهن میانه اردبیل به سمت پارس‌آباد مصوب شد.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول