اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل:

4 قطعه از راه‌آهن اردبیل آماده ریل‌گذاری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: در حال حاضر چهار قطعه از قطعات هشت‌گانه راه آهن اردبیل آماده ریل‌گذاری است.

4 قطعه از راه‌آهن اردبیل آماده ریل‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید کاظم موسوی صبح امروز در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: عملیات احداث راه‌آهن اردبیل که از سال 82 آغاز شده تا سال 87 تنها 15 میلیارد تومان اعتبار گرفته بود اما تنها در بودجه سال 91 برای این پروژه 80 میلیارد تومان لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه راه آهن اردبیل 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: با ریل‌گذاری‌های انجام شده در چهار قطعه این پیشرفت به 50 درصد می‌رسد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم با بیان اینکه بیش از 300 میلیارد تومان برای این پروژه دریافت شده افزود: در شرایط عادی در بودجه‌ریزی 20 تا 30 میلیارد به شبکه‌های ریلی اختصاص می‌یابد در حالی که با رایزنی‌های انجام شده با مسئولان کشوری و وزارت راه ما رقم 80 میلیارد تومانی را برای این پروژه در بودجه 91 مصوب کردیم.

موسوی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 200 میلیون تومان از طریق میراث فرهنگی به ساخت مصلای اردبیل اختصاص یافته افزود: اعتبارات کلانی را در دور هشتم مجلس به مساجد، حسینیه‌ها و تکایا دریافت و واریز کردیم که تمام این‌ها چهره مسجدسازی و مصلی را در اردبیل متجلی‌تر کرده است.

ناظر کل استخدام وزارت آموزش و پرورش همچنین به فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در چهار سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود استخدام آموزشیاران و معلمان حق‌التدریس به صورت جدی در مجلس پیگیری شد به طوری که در هفته گذشته نیز استخدام 30 نفر از مربیان بهداشت را تصویب و به مجلس ارائه دادیم.

وی رونمایی از سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و اجرای طرح 6،3،3 از سال آینده در مدارس را یادآور شد و افزود: بیمه طلایی فرهنگیان شاغل و بازنشستگان را نیز به مرحله اجرا رساندیم به طوری که اکنون فرهنگیان ما برخوردار از این بیمه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، موسوی با بیان اینکه برای 10 مورد از پروژه‌ها و کارهای زیربنایی نیز از محل اعتبارات ملی پول گرفتیم، افزود: مدرسه‌سازی در سردابه، گرمه‌چشمه، جیاوان، ایران‌آباد و مدرسه منطقه عنبران با 600 میلیون تومان از جمله این اقدامات است.

وی همچنین طرح نظارت بر نمایندگان مجلس را یادآور شد‌ و گفت: علیرغم اینکه نماینده خود قوه ناظره کشور است اما باید بر این ناظران نیز نظارت دقیقی صورت گیرد که در این راستا با وجود مخالفت برخی‌ها طرح نظارت بر نمایندگان را ارائه دادیم و در این راستا از درایت و کفایت شورای نگهبان و نظارت مرکز تقدیر می‌کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی قانون نظارت بر نمایندگان را از منویات مقام معظم رهبری اعلام کرد و افزود: آنچه شهدا، امام و مقام عظمای ولایت می‌خواستند را در این طرح عملی کردیم و هیچ کوتاهی انجام نشد.

این نماینده مجلس هشتم مصوبه دور هفتم مجلس شورای اسلامی در سال 86 مبنی بر پرداخت حقوق مادام‌العمر به نمایندگان را نیز یادآور شد و افزود: این قانون و تصویب آن خیانتی آشکار در حق ملت ما بود که با تصویب آن حق 75 میلیون ایرانی ضایع می‌شد.

عضو کمیسیون آموزش عالی و تحقیقات مجلس افزود: تصویب حقوق مادام‌العمر خیانت به رای مردم است و آیا آلام جامعه ما این هشدار را نمی‌دهد که این مصوبه قابل قبولی نیست.

وی افزود: در یک طرح دو فوریتی نیز این مصوبه را ملغی اعلام کردیم چرا که معتقدیم بسیاری از مردم ما در فقر و تنگ‌دستی به سر می‌برند و انصاف نیست که رای مردم را بگیریم و برای خود پله ترقی درست کنیم در حالی که حقوق 3 میلیونی یک نماینده مجلس با دریافتی 100 هزار تومانی فردی که در محلات 13گانه ما می‌نشیند، تفاوت زمین تا آسمان دارد.

وی در ادامه سخنان خود از دفاع از طرح عدم انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: علیرغم اینکه نمایندگان تبریز و ارومیه طبق لایحه‌ای در نظر داشتند تا آب ارس را برای احیای دریاچه نمک ارومیه انتقال دهند این طرح در نشست شورای اداری با هیئت دولت در اردبیل مطرح و در کمال تعجب ما مورد تایید رئیس جمهور نیز قرار گرفت اما ما در مقابل این لایحه ایستادگی کردیم و اجازه ندادیم در شهر ما برای خودمان تصمیمات غیر منطقی گرفته شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون استان ما با مشکل بی‌آبی و کم‌آبی مواجه است و این انصاف نیست که حق استان ما را ضایع و در یک استان دیگر سبب آبادانی شود.

وی خاطرنشان کرد: ما آب مازاد نداریم که به خاطر یک استان دیگر ریسک کنیم چرا که آب و خاک استان ما مال ماست و نمی‌توانیم ببینیم در خاک‌مان به خودمان خیانت می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بر طبق همین پافشاری و ایستادگی ما سبب شد انتقال آب از رودخانه ارس ملغی اعلام شده و 40 روز قبل دولت طبق مصوبه‌ای در بودجه سال 91 تامین کمبود آب دریاچه نمک ارومیه را از رودهای کردستان توجیه‌پذیر اعلام کرد.

موسوی فعالیت‌های عمران شهری در اردبیل را نیز یادآور شد و افزود: ما اعتبارات میلیاردی دریافت و برای ساماندهی چهره شهری در اختیار شورای شهر قرار دادیم که تمام این‌ها گامی بلند در راستای ارتقای چهره شهری اردبیل است.

وی مهمترین دغدغه استان اردبیل را اشتغال اعلام کرد و افزود: بدنه دولت از 21 وزارتخانه به 17 وزارتخانه تقلیل یافته و ما نمی‌توانیم میلیون‌ها بیکار موجود در کشور را به بدنه دولت شارژ کنیم و تنها راه خروج از معضل بیکاری اجرای اصل 44 است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تشویق، دعوت و حمایت از سرمایه‌گذار را راه برون رفت استان از فقر و بیکاری اعلام کرد و افزود: آمار و ارقام غلط در حوزه اشتغالزایی جوانان تحصیل‌کرده عین بی‌عدالتی است و نباید اجازه دهیم تا با آینده جوانان ما بازی شود.

موسوی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه ایران کشوری عزتمند در منطقه است بیان داشت: استکبار هیچگاه نمی‌تواند چنین عظمتی را در ایران مشاهده کند و از این قدرت الهی در ایران در شگفت است.

وی با اشاره به موفقیت‌های اخیر دانشمندان و محققان ایرانی به ویژه در دستیابی به هواپیمای جاسوسی و بدون سرنشین امریکا اضافه کرد: این یک افتخار بزرگ در حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات برای کشور ماست و این نشان می‌دهد ایران با مجهز شدن به آخرین تکنولوژی روز کشورهای جهان را به زانو درآورده است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول