اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خلیج فارس میزبان قاریان نور/57

روایت یک خانم 53 ساله از نحوه حفظ قرآن کریم

خبرگزاری فارس: مسن‌ترین بانوی حافظ کل قرآن کریم که 53 سال دارد و در سی و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن شرکت کرده است، گفت: تلاوت و حفظ قرآن آرامش عجیبی را برایم به همراه دارد که این امر ناشی از عظمت قرآن است.

روایت یک خانم 53 ساله از نحوه حفظ قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، زهرا فرهنگیان عصر امروز در حاشیه سی و چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن اظهار داشت: در سال 1379 همسر و دو پسر 21 و 19ساله خود را در سانحه تصادف رانندگی محدوده شهر کنگاور در پنج کیلومتری استان کرمانشاه از دست دادم و غم و اندوه فراوان من را احاطه کرده بود که ناگهان به یاد آیه‌ای از قرآن که در آن آمده با یاد خدا دل ها آرام می‌گیرد افتادم و شروع به حفظ قرآن کریم کردم.

وی که در هنگام سخن گفتن موجی از غم در صدایش و حلقه‌های اشک در چشمانش موج می‌زد، افزود: از همان سال‌ها در کلاس‌های خانه نور استان کرمانشاه مشغول به فراگیری و آموزش قرآن و حفظ آن شدم هر چند که امکانات در استان بسیار کم بود.

این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به اینکه فرزندانم را به سختی و با شغل کشاورزی بزرگ کردم، خاطرنشان کرد: چهار فرزند دیگر هم دارم که اکنون به لطف خدا در مقاطع بالای دانشگاهی در حال تحصیل هستند.

وی بیان داشت: همواره سعی کردم با تاثیر قرآن کریم در خانواده‌ام، فرزندانم را با شادی بزرگ کنم تا غم از دست دادن پدر آنها را نرنجاند و نیز خودم در برابر ناملایمات زندگی صبور باشم و برای هر کاری به خداوند متعال توکل کنم.

فرهنگیان موفقیت در زندگی و دوری از غم و اندوه را مدیون حفظ قرآن دانست و اضافه کرد: حدود پنچ سال طول کشید تا توانستم قرآن را به طور کل حفظ کنم، همیشه قبل از نماز صبح و پس از آن و گاهی در اوقات بیکاری‌ام شروع به حفظ می کردم.

بانوی 53 ساله حافظ کل قرآن کریم در این دوره از مسابقات سراسری قرآن، بر حضور جوانان و نوجوانان در محافل قرآنی و مساجد به منظور فراگیری آموزه‌های قرآنی و کلام خداوند تاکید کرد و یادآور شد: کشور ما کشوری مسلمان است و بهترین مکان برای یاد دادن قرآن به فرزندانمان مدارس هستند.

زهرا فرهنگیان با بیان اینکه سی و چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن در بندرعباس به بهترین شکل و در سطح بالا انجام شد، اظهار داشت: از تمام مسئولین، دست‌ اندرکاران و زحمتکشان این مسابقات در هرمزگان قدردانی می‌کنم که چنین مسابقاتی که باشکوه‌تر از سال‌های قبل بوده را برگزار کردند و امیدوارم سال‌های آینده نیز به همین صورت ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول