اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت

افتتاح نخستین مجتمع فرهنگی دیجیتال استان قزوین

خبرگزاری فارس: نخستین مجتمع فرهنگی دیجیتال استان قزوین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

افتتاح نخستین مجتمع فرهنگی دیجیتال استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نخستین مجتمع فرهنگی دیجیتال استان قزوین جمعه شب با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد عجم استاندار قزوین، محمدحسین شفیعی‌ها مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و فعالان فرهنگی استان افتتاح شد.

این مرکز به عنوان پایلوت مراکز دیجیتال استان قزوین مورد بهره‌برداری قرار گرفته و همزمان در تاکستان و دیگر نقاط استان نیز شش مرکز فرهنگی دیجیتال افتتاح شد.

مجتمع فرهنگی دیجیتال استان قزوین در 10 قسمت، خانواده، کودک و نوجوان، ایران شناسی، زبان و ادبیات فارسی، انقلاب، دفاع مقدس و رهبری، اسلام و معارف اسلامی، دایرة‌المعارف پزشکی و سلامت، نرم‌افزارهای تلفن همراه، آموزش علوم پایه، ابزاری و کاربردی، فنی و مهندسی و بازی‌های رایانه‌ای و سرگرمی به فعالیت‌های فرهنگی در زمینه دیجیتال آغاز به کار کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس گفت: در آینده شاهد افتتاح مجتمع‌های دیجیتال در تمامی استان‌ها خواهیم بود و 250 خانه فرهنگ در کل کشور به رقم 500 خانه فرهنگ ارتقاء پیدا می‌کند.

سیدمحمد حسینی افزود: شبکه ملی فرهنگ که یک پارک اینترنتی سالم است نیز افتتاح و خانواده‌ها می‌توانند فرزندان خود را در این عرصه ترغیب کنند.

وی ادامه داد: جوانان می‌توانند در شبکه ملی فرهنگ، خودشان نقش‌آفرینی کرده و انیمیشن و نرم‌افزار تولید کنند که بخشی از این فعالیت‌ها در شهرستان‌ها و استان‌ها انجام می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نهضتی در راستای ترجمه و دوبله انجام شده است تا کشورهای اسلامی و غیر اسلامی با ایران و فرهنگ اسلامی آن آشنا شوند و تلاش می‌کنیم تا دیگر کشورها نیز از بازی‌ها، انیمیشن، موسیقی و تئاتر تولیدی در داخل کشور بهره ببرند.

در ادامه این مراسم، استاندار قزوین با تأکید بر فعالیت‌های فرهنگی به صورت دیجیتال خاطرنشان کرد: فعالیت‌های خوبی در زمینه دیجیتال در استان انجام شده است که با حمایت‌های لازم و تلاش بیشتر فعالان این عرصه، باید شاهد گسترش این عرصه باشیم.

مدیر مجتمع رسانه‌های دیجیتال استان قزوین نیز به خبرنگار فارس گفت: قزوین و قم در مباحث فرهنگ دیجیتال جزو استان‌های پیشتاز هستند و شاخصه برتری هنر دیجیتال این مهم است که در همه مکان‌ها قابل تولید است.

وی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی دیجیتال استان قزوین تا خرداد ماه سال آتی به موشن کپچر نیز تجهیز می‌شود.

گفتنی است این مجتمع فرهنگی دیجیتال از بخش‌های گوناگون دیگری از قبیل کلاس‌های آموزشی و کارگاه‌های تولید انیمیشن نیز بهره می‌برد.

نخستین مجتمع فرهنگی دیجیتال استان قزوین با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول