اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار:

کاندیداها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه رودبار گفت: کاندیداها برای به دست آوردن رأی مردم یکدیگر را تخریب نکنند و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

کاندیداها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام مسعود داودی عصر امروز در جمع مدیران ابن شهرستان با اشاره به نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نامزدهای انتخاباتی مجلس برای جذب آرای مردم باید توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود را بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه کاندیداهای انتخاباتی باید از نفی دیگران بپرهیزند، افزود: اگر کاندیدایی با تخریب دیگران به آرای مردم دست یابد فضای ناپاکی را در جامعه ایجاد می‌کند. 

امام جمعه رودبار ادامه داد: کسانی که قابلیت و توانمندی قابل ارائه ندارند دست به تخریب دیگران می‌زنند و با دروغ و تهمت به دیگران خود را به مردم معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب و نظام اسلامی در کشور است، یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از انتخابات تنها ماکتی در جامعه وجود داشت.

داودی اضافه کرد: پس از گذشت 33 سال از عمر انقلاب اسلامی مردم به این نتیجه رسیده‌اند که رأی آنها تعیین کننده سرنوشت کشور در عرصه‌های مختلف است.

وی تصریح کرد: شعور سیاسی و بصیرت اجتماعی جامعه بسیار بالاست و به همین دلیل شور و حرکت انتخاباتی نیز بالا خواهد بود.

امام جمعه رودبار با اشاره به حضور حداکثری مردم  در پای صندوق‌های رأی گفت: رسانه‌های تصویری و نوشتاری با انعکاس خبرهای مثبت و امیدبخش می‌توانند حضور مردم در انتخابات را پرشورتر کنند.

وی بیان دستاوردهای مثبت و ارزشمند انقلاب، تعداد بیشتر کاندیداها و امانتداری مجریان را از دیگر شرایط برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی عنوان کرد.

داودی افزود: مجریان انتخابات به عنوان امانتدار آرای مردم باید به گونه‌ای عمل کنند که مردم احساس کنند هیچگونه اختلالی در رأی آنها ایجاد نمی‌شود.

وی درباره کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نامزدهای انتخاباتی مجلس نوعاً افراد نخبه و اندیشمند هستند و باید بدانند که نماینده دارای مسئولیت بسیار خطیر بوده و کار بسیار طاقت‌فرسا دارد.

امام جمعه رودبار با اذعان به اینکه نظام اسلامی مسئولیت‌ها را وسیله‌ای برای خدمت به مردم قرار داده نه فرصتی برای به دست آوردن طعمه، یادآور شد: برخی‌ها در کشور مسئولیت‌ها را به دید طعمه نگاه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به رأی مردم نباید از هر ابزاری استفاده کرد اما برخی‌ها از هر حرف و ابزاری استفاده می‌کنند.

داودی با تصریح بر اینکه نماینده‌ای که قرار است در کرسی قانونگذاری کشور بنشیند نباید خلاف مقررات عمل کند، اضافه کرد: اگر نماینده قانون‌شکن باشد چگونه می‌تواند برای جامعه قانون تصویب کند و انتظار داشته باشد که دیگران آن را اجرا کنند.

این مسئول بیان کرد: یک نماینده باید به امور قانونگذاری و نظارت خود به عنوان کار اصلی بنگرد.

وی با بیان اینکه مردم جامعه به بلوغ سیاسی رسیده‌اند، گفت: مردم باید مصلحت کشور و شهرستان را در نظر بگیرند و افراد با کفایت و توانمند را انتخاب کنند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول