اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

تبیین اخلاق انتخاباتی برای مردم و کاندیداها ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: با توجه به نزدیکی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تبیین هر چه بیشتر اخلاق انتخاباتی برای کاندیداها و مردم ضرورت دارد.

تبیین اخلاق انتخاباتی برای مردم و کاندیداها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سیداکبر علیزاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گچساران اظهار کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات کمیت و انتخاب کاندیدای اصلح کیفیت انتخابات است.

* انتقاد از دیگران سبب کمرنگ کردن خدمات نظام نشود

فرماندار گچساران اخلاق انتخاباتی را قوانینی مکتوب شده دانست و افزود: جدا از اخلاق مکتوب انتخاباتی، راهکارهای اخلاقی انتخاباتی دیگری در متون اسلامی وجود دارد که مکتوب نشده‌اند.

علیزاده نقش رسانه‌های ارتباط جمعی در مسائل انتخاباتی را حساس و تعیین‌کننده عنوان کرد و بیان داشت: قضاوت‌های افراد در نقد عملکرد یکدیگر نباید سبب کمرنگ کردن خدمات دولت و مسئولان نظام باشد.

وی اسلام‌خواهی، قانون‌مداری، حفظ حریم شخصیت افراد را از مهم‌ترین موضوعات اخلاق انتخاباتی دانست و تصریح کرد: شدت و ایجاد اختلافات در برخی موارد ناشی از تعصبات غیر منطقی لیدر‌ها و هواداران بوده و ارتباط مستقیمی به کاندیداها ندارد.

* برگزاری جلسه با حضور کاندیداها و خانواده شهدا در گچساران

مقام عالی دولت در گچساران از برگزاری جلساتی با حضور کاندیداهای حوزه گچساران و باشت و مسئولان با همراهی خانواده‌های شهدا و جانبازان گچساران  خبر داد و بیان داشت: این جلسه در راستای تأکید و توصیه مسئولان و خانواده‌های شهدا به کاندیداها به رعایت اخلاق انتخاباتی برگزار می‌شود.

علیزاده گفت: نهاد‌های فرهنگی و امنیتی در راستای جلوگیری از بالا رفتن انتظارات مردم توسط  شایعات برخی از کاندیداها با موضوعیت کسب اکثریت آرای مردم در انتخابات جلوگیری کنند.

وی این موضوع را سبب ایجاد مسائل حاشیه‌ای و تنش‌زاد عنوان کرد و از مسئولان و مردم خواست در این زمینه هوشیار باشند.

علیزاده با اشاره به اهمیت و نقش رسانه‌ها در ایجاد فضای انتخاباتی سالم خاطرنشان کرد: دعوت از خبرنگاران جراید، رسانه‌ها و مطبوعات در راستای همکاری و مشارکت در حضور حداکثری مردم ،عدم  انتشار مسائل تنش‌زا و رعایت اخلاق انتخاباتی در دستور کار ستاد انتخابات گچساران قرار دارد.

* کاندیداها از دادن وعده‌های ناشدنی خودداری کنند

فرماندار گچساران آموزش مردم در زمینه شناخت حدود و وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی را سبب پایین آمدن سطح توقعات مردم از نمایندگان دانست.

علیزاده یادآور شد: دادن وعده‌های ناشدنی و دور از انتظار کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی سبب بالا رفتن سطح توقعات مردم از نمایندگان شده و کاندیداها باید از این مسئله پرهیز کنند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول