اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر اوکراین در ایران تاکید کرد

توسعه صادرات با تعامل تجار اوکراین و ایران

خبرگزاری فارس: سفیر اوکراین در ایران گفت: تعامل و ارتباط نزدیک تجار و بازرگانان آذربایجان غربی اوکراینی می‌تواند صادرات را توسعه دهد.

توسعه صادرات با تعامل تجار اوکراین و ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، آلکساندر سرگوئیچ سامارسکی ساعتی پیش در دیدار با استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های استان آذربایجان غربی می‌توان از قابلیت‌های این استان در راستای توسعه صادرات به اوکراین بهره برد.

وی با تاکید بر توسعه مناسبات با آذربایجان غربی افزود: این استان ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف دارد که این امر می‌تواند در توسعه مبادلات تجاری و بازرگانی و خدمات فنی فیمابین موثر باشد.

سامارسکی به دیدار خود با فعالان تجاری و اقتصادی استان آذربایجان غربی اشاره و تصریح کرد: در دیدار با تجار و بازرگانان این استان خواسته‌های آنها و ظرفیت‌های دو طرف مورد بررسی قرار گرفت که تشریح این قابلیت‌ها در اوکراین بازرگانان این کشور را برای توسعه روابط با آذربایجان غربی تشویق می‌کند.

وی با قدردانی از میهمان‌نوازی مسئولان و تجار آذربایجان غربی تصریح کرد: در سایه همکاری‌های مشترک بین کشور اوکراین و استان آذربایجان غربی زمینه‌های خوبی برای گسترش فعالیت‌های تجاری و اقتصادی و صنعتی در دو منطقه فراهم می‌شود.

سفیر اوکراین در ایران از حضور در آذربایجان غربی ابراز رضایت کرد و گفت: امیدوارم این حضور موجبات مذاکرات و همکاری‌های بعدی با این استان زیبا را فراهم کند و دید مثبت مدیریت ارشد آذربایجان غربی روابط این استان با اوکراین به خوبی ارتقا یافته و رشد مناسبات را به دنبال داشته باشد.

سامارسکی طبیعت آذربایجان غربی و ظرفیت‌های گردشگری این استان را ستود و اظهار داشت: این استان دومین استانی است که در مدت ماموریت خود در ایران به آن سفر کرده و با قابلیت‌های ارزنده آن آشنا شده‌ام.

سفیر اوکراین در جمهوری اسلامی به منظور بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری، صنعت و کشاورزی آذربایجان غربی عصر روز سه‌شنبه وارد ارومیه شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول