اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری رودهن:

هنوز با فرهنگ صحیح و اصیل شهرنشینی فاصله داریم

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری رودهن گفت: شهرنشینی فرهنگی کهن است اما خواهیم دید که با فرهنگ صحیح و اصیل شهرنشینی فاصله داریم.

هنوز با فرهنگ صحیح و اصیل شهرنشینی فاصله داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری رودهن، محمود حنیفی در جمع شماری از مسئولان رودهن اظهار کرد: فرهنگ شهرنشینی، از جمله فرهنگ‌های کهن بشر است.

وی ادامه داد: زمانی که جوامع بدوی وارد مراحل نوین شدند، قوانین و هنجار‌های جدیدی را شکل دادند که از این میان پذیرش نظم را می‏توان مهم‏ترین این تغییرات خواند.

حنیفی اضافه کرد: این مهم عاملی شد تا افراد جامعه به طور منطقی و قانونمند زندگی کنند و به دنبال آن، قانون، دولت و گسترش روابط اجتماعی شکل گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری رودهن گفت: شهرنشینی فرهنگی کهن است که نیاز بدان از آغاز تمدن با انسان همراه بوده است.

حنیفی افزود: به تدریج با گذشت زمان و بر حسب نیاز شهرها، قوانین، مناسبات اجتماعی، حقوق اساسی و حقوق شهروندی و ... نیز به وجود آمد و افرادی که از این قوانین سرپیچی می‌کردند، از سوی مراجع قانونی، مورد پیگرد و مجازات قرار می‏گرفتند.

وی ادامه داد: باید نگاهی به چگونگی فرهنگ شهر‌نشینی در شهر خود بیندازیم که آیا از فرهنگ شهرنشینی مدنظر کارشناسان و جامعه‌شناسان برخوردار هستیم.

حنیفی تصریح کرد: اگر منصفانه و با دیدی نقادانه به وضع موجود در شهرمان بنگریم، خواهیم دید که با فرهنگ صحیح و اصیل شهرنشینی فاصله داریم؛ زیرا روزانه و در امور مختلف روزمره به ویژه امور اجتماعی، نابسامانی و ناهنجاری‏هایی دیده می‏شود.

معاون خدمات شهری شهرداری رودهن با اشاره به برخی از این ناهنجاری‏های اجتماعی خاطرنشان کرد: پرتاب کردن زباله از داخل خودرو به معابر عمومی، ریختن زباله در کنار خیابان و انداختن غذای مانده و کیسه زباله به حاشیه رودخانه، نوشتن یادگاری بر روی مبلمان شهری و درختان، قرار دادن زباله‏ها در مقابل خانه همسایه، درست کردن تپه‌ای از زباله در سر کوچه، عبور و مرور بدون توجه به علائم، خط‏کشی‏ها و پل‏ عابر پیاده از خیابان‌ها و بلوار‌ها، خسارت زدن به بیت‌المال و اموال عمومی از جمله این موارد است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول