اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی فردوس خبر داد

توزیع 50 هزار اصله نهال در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان فردوس از توزیع 50 هزار اصله نهال طی هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

توزیع 50 هزار اصله نهال در فردوس

محمد عبدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: در طول هفته منابع طبیعی، برنامه‌های متنوعی در سطح شهرستان فردوس اجرا می‌شود.

وی گفت: توزیع 50 هزار اصله نهال غیرمثمر به شهروندان، شهرداری‌های فردوس و اسلامیه و دهیاری‌های سطح شهرستان از جمله برنامه‌های هفته منابع طبیعی در فردوس است.

عبدی افزود: این نهال‌ها غیرمثمر و از گونه‌های مختلفی نظیر زبان گنجشک، اقاقیا، سنجد، سرو و زیتون تلخ است.

رئیس اداره منابع طبیعی فردوس تصریح کرد: تعداد 50 هزار اصله نهال از نوع جنگلی و بیابانی شامل تاغ و آتریپلکس نیز در سطح 200 هکتار از اراضی سطح شهرستان کاشت می‌‌‌‌شود.

وی سطح فضای سبز شهرستان فردوس را 90 هکتار اعلام کرد و یادآور شد: طی چند سال گذشته به سبب خشکسالی، بخش زیادی از فضای سبز شهرستان فردوس از بین رفت و درختان خشکیده زیادی قطع شد.

عبدی سرانه فضای سبز به ازای هر نفر در شهرستان فردوس را 32 مترمربع عنوان کرد و گفت: این میزان سه برابر استاندارد کشوری و 1.5 برابر استاندارد جهانی است.

رئیس اداره منابع طبیعی فردوس توسعه فضای سبز و نهال‌کاری را سبب تولید اکسیژن، کاهش آلودگی، تولید مواد آلی در خاک، اصلاح بافت خاک و جلوگیری از فرسایش خاک دانست.

وی از مردم خواست تا در هفته درختکاری نسبت به کاشت درخت در محیط پیرامون خود اقدام کنند و هر نفر با کاشت یک اصله نهال، گام موثری در راستای توسعه و ترویج فضای سبز کشور بردارد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول