اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری بهزیستی و علوم پزشکی همدان صورت می‌پذیرد

ایجاد بخش‌های "ارتوپدی فنی" و "کاردرمانی" در بیمارستان بهشتی

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشکده توانبخشی همدان گفت: بر اساس امضای تفاهمنامه بین دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی همدان، بخش‌های "ارتوپدی فنی" و "کاردرمانی" در بیمارستان شهید بهشتی فعال و راه‌اندازی می‌شود.

ایجاد بخش‌های "ارتوپدی فنی" و "کاردرمانی" در بیمارستان بهشتی

محمدرضا نیکو امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه دانشکده توانبخشی همدان در سال 88 تأسیس شده است، اظهار کرد: حدود چهار ماه است که این دانشکده از دانشکده پیراپزشکی تفکیک شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در این دانشکده سه رشته شنوایی شناسی، کاردرمانی و گفتاردرمانی فعال است، گفت: این دانشکده حدود 170 دانشجو در مقطع کارشناسی و نیز 12 نفر هیئت علمی دارد.

سرپرست دانشکده توانبخشی همدان تصریح کرد: درصدد هستیم سه رشته کنونی دانشکده توانبخشی را به هفت رشته در آینده نزدیک، افزایش دهیم و رشته‌های جدیدی شامل بینایی سنجی، ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی و مدیریت توانبخشی را نیز به این دانشکده بیفزاییم و در این رشته‌ها دانشجو بپذیریم.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید (سال 91) حداقل یک رشته از رشته‌های مورد نظر را به این دانشکده اضافه می‌کنیم، گفت: در حال حاضر دانشگاه داروسازی طبقه‌ای از دانشگاه ما را به خود اختصاص داده است اما تا سال آینده با اتمام طبقه فوقانی این دانشکده، در اختیار دانشکده توانبخشی قرار خواهد گرفت.

نیکو با بیان اینکه در حال حاضر فضای آموزشی ما یک واحد کامل دانشگاهی است، افزود: فضای اداری این دانشکده یک واحد کامل است که در ستاد دانشگاه مستقر شده و فضای آموزشی آن نیز شامل پنج کلاس است که کتابخانه و سالن مطالعه را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در فضای کنونی دانشکده توانبخشی همدان مجهز به موارد مورد نیاز این است، گفت: فضای درمانی این دانشکده نیز دارای فضای "اسکیل لب" است که هر سه رشته موجود در آن دارای فضا، تجهیزات و امکانات هستند.

به گفته سرپرست دانشکده توانبخشی همدان فضای کارآموزی دانشکده توانبخشی همدان شامل واحدهای اودی متری، کاردرمانی و گفتاردرمانی مستقر در بیمارستان بعثت، فرشچیان و بیمارستان شهید بهشتی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: بر اساس امضای تفاهمنامه بین دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی همدان، مقرر شده  یک سری از بخش‌های مورد نیاز در بیمارستان شهید بهشتی را مثل "ارتوپدی فنی" و "کاردرمانی" فعال و راه اندازی در راستای پوشش‌دهی مددجویان بهزیستی راه‌اندازی و فعال کنیم.

نیکو در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشجویان شنوایی‌شناسی و گفتاردرمانی دانشکده توانبخشی همدان در بیمارستان بعثت به صورت آموزشی دوره‌های خود را می‌گذرانند که این دانشجویان تعهد دارند پس از اتمام دوره‌های تحصیلی در مراکز دولتی و خصوصی همدان و شهرستان‌های وابسته در استان همدان مشغول فعالیت شوند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول