اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

فرهنگ مهارت‌آموزی در قم توسعه پیدا کند

خبرگزاری فارس: استاندار قم بر لزوم توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در استان قم تاکید کرد و گفت: باید برای افرادی که اکنون به کار اشتغال دارند دوره‌هایی گذاشته شود که مهارت خود را به روز کنند.

فرهنگ مهارت‌آموزی در قم توسعه پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین موسی‌پور ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز فنی و حرفه‌ای نبوت اظهار داشت: در قم هزاران عالم و دانشمند تربیت شده‌اند که این رخدادهای مبارک به دلیل وجود پیکر پاک حضرت فاطمه معصومه(س)‌ در شهر مقدس قم است.

وی با بیان اینکه اهمیت مراکز فنی و حرفه‌ای بر فردی پوشیده نیست، تصریح کرد: محور اصلی و عامل تعیین‌کننده عمران و آبادانی،‌ نیروی انسانی آموزش دیده است که بستر رشد و پیشرفت کشور را فراهم می‌کند.

استاندار قم با  اشاره به جایگاه آموزش در کشور بیان کرد: در بین آموزش‌ها، آموزش فنی و حرفه‌ای جایگاهی ویژه دارد و در صورتی که کارنامه آموزشی کشورها را نگاه کنیم اعتبارات بسیاری را صرف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌دهند.

وی با تبیین دلیل دیگر کشورها برای سرمایه‌گذاری نیروی انسانی با آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: عرصه‌های رقابتی به خصوص عرصه صنعتی بدون وجود نیروی انسانی آموزش دیده و آگاه به دانش روز، ناممکن است.

موسی‌پور ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار بدون دانش‌های مهارتی ممکن نیست علاوه بر این آموزش کارآفرینی می‌کند چراکه یک فرد مهارت‌دیده می‌تواند منشا اشتغال‌های گوناگونی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه آموزش مهارتی تنها به اشتغال‌زایی نمی‌انجامد، بیان کرد: این آموزش‌های مهارتی موجب کارآفرینی نیز می‌شود و مراد از اشتغال‌زایی در مقابل یک دوره آموزشی ایجاد یک شغل است.

استاندار قم به جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در برنامه‌های بلند مدت کشور اشاره و تصریح کرد: در صورتی که نگاهی به سند چشم انداز بیاندازیم خواهیم دید که در این سند جایگاهی وی‍ژه برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به توجه دولت به آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در طول دولت‌های گذشته تا قبل از سال 84 مراکز فنی و حرفه‌ای از چهار مرکز در قم تجاوز نمی‌کرد ولی در مدت کوتاه دولت نهم و دهم این تعداد به هشت مرکز افزایش یافت.

موسی‌پور ادامه داد: در این 8 مرکز 16 هزار نفر آموزش دیده‌اند و باید نسبت به توسعه و گسترش این مراکز تلاش کنیم.

وی ادامه داد: استانداری از مراکز فنی و حرفه‌ای می‌خواهد که از مراکز موجود نیاز سنجی دقیقی صورت بگیرد و حداکثر استفاده را ببرند.

استاندار قم بیان کرد: با نیازسنجی در جامعه،‌ دوره‌های آموزشی مفیدی برگزار شود که بازار کار آن در ایران فراهم باشد نه اینکه بعد از اتمام دوره‌های آموزشی دنبال فراهم کردن بازار کار  باشیم و این مسئله قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه‌ای که در بخش‌های گوناگون قم رخ می‌دهد باید آموزش‌هایی در نظر گرفته شود که حرفه‌آموز به راحتی پس از اتمام آموزش وارد بازار کار شود.

استاندار قم تاکید کرد: باید فرهنگ مهارت‌آموزی در قم توسعه پیدا کند و برای کسانی که اکنون با مهارتی به کار اشتغال دارند دوره‌هایی برای به روز کردن مهارت گذاشته شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول