اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قم:

16 هزار مهارت‌آموز ساختمانی بیمه شدند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: امسال 16 هزار و 500 کار‌آموز در بخش ساختمان‌سازی از بیمه صنایع ساختمانی و کارگری استفاده کردند.

16 هزار مهارت‌آموز ساختمانی بیمه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ احمد عطارنیا ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز نبوت فنی و حرفه‌ای استان قم واقع در منطقه نیروگاه قم اظهار داشت: استان قم به 120 درصد تعهدات خود در زمینه آموزش عمل کرده است و این اتفاق در حالی به وقوع پیوسته که استان بزرگی مانند اصفهان تنها به 40 درصد از تعهدات خود را عملی کرده است.

وی افزود: امسال 16 هزار و 500 کار آموز در بخش ساختمان‌سازی از بیمه صنایع ساختمانی و کارگری استفاده کردند.

سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای قم ادامه داد: 3 هزار نفر در بخش صنعت و 6 هزار نفر نیز در بخش مربوط به صنایع‌دستی و قالی‌بافی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توانسته جایگاه خود را در مراکز آموزش عالی باز کند، تصریح کرد: قراردادی با دانشگاه‌های قم منعقد شده است که طبق آن هم اکنون دانشجویان شش دانشگاه قم در مراکز فنی و حرفه‌ای به مهارت‌آموزی مشغول هستند.

عطارنیا با اشاره به فعالیت این اداره‌کل در ارائه مهارت‌های گوناگون به مهارت‌آموزان  تصریح کرد: سال جاری 28 هزار و 500 مهارت‌آموز در مراکز مختلف فنی و حرفه‌ای قم آموزش دیدند.

وی در ادامه از کسب رتبه نخست استان قم در درآمدزایی از سوی این اداره ‌کل خبر داد و بیان کرد: کسب رتبه نخست برای کارنامه استان قم بسیار درخشان و بی‌سابقه است.

سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای قم بر لزوم ارائه مهارت‌های فنی‌ و حرفه‌ای تاکید کرد و گفت: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای توسعه پایدار است.

وی تصریح کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقا و توسعه آموزشی با ارائه آموزش‌های گوناگون به افرادی که تشنه مهارت‌آموزی هستند، بستر مناسب را فراهم می‌سازد.

عطارنیا  با اشاره به گشایش مرکز شماره هشت فنی و حرفه‌ای در منطقه محروم نیروگاه تصریح کرد: این مرکز با هزینه و تجهیزات بالایی در منطقه محروم دایر شده است که نگرش جدیدی را مبنی بر ارائه آموزش جدید برای برطرف کردن نیاز بازار ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای نبوت، ‌دومین مرکزی است که گشایش یافته پس از مرکز پردیسان در سال جاری است.

سرپرست اداره‌کل فنی و حرفه‌ای قم گفت: دو مرکز دیگر یکی در زندان و دیگری مرکز شماره سه خواهران در خیابان انقلاب نیز مورد بازسازی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول